۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۱۷۰۳۶
مدیر حوزه علمیه اصفهان:

شهریه طلاب برای امرار معاش کافی نیست

شهریه طلاب برای امرار معاش کافی نیست
آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به اخلاق، تقوا و جهاد علمی، گفت: تحصیل در حوزه به منظور دستیابی به اهداف مادی، کاری بی حاصل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان، نیت خالص به منظور خدمت به اسلام را نخستین مسأله برای طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود عنوان کرد و گفت: تحصیل در حوزه علمیه به نیت دستیابی به مسائل مادی و دنیوی ارزشی ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود: در طلبگی اگر نیت جز خداوند متعال در نظر داشته باشید به نتیجه نخواهید رسید و کارتان بی حاصل خواهد شد، جنگی که طلاب در آن حضور دارند مشکلتر و البته ارزشمندتر از جنگ نظامی است چرا که کاری مهمتر از طلبگی وجود ندارد و فعالیت در حوزه علمیه بسیار ارزشمند است.

وی فعالیت طلاب در حوزه علمیه را نظیر فعالیت انبیاء در زمینه هدایت جامعه و تعلیم احکام الهی برشمرد و تصریح کرد: بیدارسازی مردم و هدایت جامعه به سمت معارف دینی بستر سازی و زمینه سازی ظهور است و به همین دلیل طلبگی اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تلاش علمی و برخورداری از اخلاق و تقوا را موجب بزرگی و آقایی و عزت و محبوبیت طلاب دانست و اظهار کرد: در حوزه علمیه به طلاب شهریه‌ای پرداخت می‌شود که از وجوهات شرعی است و تنها در حد یک کمک هزینه تحصیلی است و با آن امکان امرار معاش وجود ندارد./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات