۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۱۷۰۶۵
در روز عید غدیر صورت می گیرد؛

سفره علوی برای اطعام ۴ هزار نفر در مصلای امام خمینی اهواز

سفره علوی برای اطعام ۴ هزار نفر در مصلای امام خمینی اهواز
حجت الاسلام هلالی مجد گفت: در روز عید غدیر و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از ۴ هزار نفر در قالب سفره افطاری در مصلای امام پذیرایی می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام هلالی مجد، دبیر طرح ضیافت علوی اهواز، شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در روز عید غدیر شاهد برگزاری هشتمین سال متوالی ضیافت علوی هستیم، اظهار داشت: طرح ضیافت علوی در اهواز، از یک طرح خانگی به طرح ملی تبدیل و افزون بر ایران در کشور‌های همجوار همچون عراق و لبنان برگزار می‌شود.

دبیر طرح ضیافت علوی اهواز با اشاره به روایات مرتبط با اطعام فقیر عنوان داشت: اطعام یک نفر در روز عید غدیر معادل با اطعام ۱۲۴ هزار پیامبر است و در چنین روزی همکاری همه اقشار مختلف مردمی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام هلالی مجد ادامه داد: آغاز طرح اطعام علوی با همراهی مسجد الغدیر و هیأت روضه الزهرا در سال ۸۹ و آن هم بصورت خانگی بود، اما از سال ۹۱ به بعد وسیع‌تر و به سطح استان کشیده شد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های پخت کننده اطعام تاکنون مشخص شدند، بیان داشت: طرح ضیافت علوی امسال با همراهی مرکز نیکوکاری عصر ظهور برگزار می‌شود که اتفاقا افتتاحیه مرکز به همراه برگزاری جشن‌های ویژه عید غدیر در شب عید صورت می‌گیرد.

دبیر طرح ضیافت علوی اهواز به مشخص شدن نام بسیاری از مساجد سطح اهواز در پخت اشاره کرد و گفت: در روز عید غدیر و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت نماینده، ولی فقیه در استان، از ۴ هزار نفر در قالب سفره افطاری در مصلای امام پذیرایی می‌شود./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات