۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۱۷۰۹۸
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی:

اجتماع غدیریون در بیرجند برگزار می‌شود

اجتماع غدیریون در بیرجند برگزار می‌شود
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی گفت: اجتماع غدیریون روز عید غدیر در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار می‌شود.

محمد حاجی‌زاده، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در بسیاری از کشورها مانند آلمان، ترکیه، سوریه، هند، عراق، پاکستان، لبنان، نیجریه، افغانستان، اسپانیا، گامبیا و آمریکا فعال است.

وی گفت: برنامه ریزی  و پیگیری و ایجاد انگیزه میان کارکنان و اقشار مختلف جامعه در انجام فعالیت‌های غدیر، تبیین و ترویج و تبلیغ فضائل امام علی(ع)، ‌ترویج نهج البلاغه و ترویج آموزه‌های علوی بر اساس نیازهای روز و مفاهیم خطبه غدیر، تلاش در جهت تقویت و وحدت مسلمین و پرهیز از هرگونه فعالیت‌ها و اقدامات تفرقه انگیز از جمله اهداف و سیاست‌های بنیاد است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی افزود: بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف شناسایی و ایجاد ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی، جلب همکاری و مشارکت مجامع بین المللی در جهت اهداف غدیر شکل گرفته است.

حاجی زاده با اشاره به برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان تصریح کرد: برگزاری کاروان‌های شادی و برگزاری جشن به مناسبت عید غدیر، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از سادات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: جشن محوری شب عید غدیر فردا دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله قوامی امام جمعه پردیسان قم برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین اجتماع غدیریون نیز روز عید غدیر در دفتر امام جمعه بیرجند از ساعت 9 تا 11 صبح برگزار می‌شود.

حاجی‌زاده، مباهله را روز حقانیت پیامبراکرم(ص) و روز دعا و شکرگزاری دانست و اظهار کرد: همایش تبیین مباهله در استان با محوریت حوزه‌های علمیه روز 4 شهریورماه با هدف افزایش معرفت جامعه نسبت به مباهله و تبیین مباهله به عنوان اصلی ترین اسناد امامت حضرت علی(ع) برگزار خواهد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات