۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۱۷۱۱۳
دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران:

افراطی گری نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر است

افراطی گری نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ غدیر است
حجت الاسلام ابراهیمی افراطی گری را نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ ناب غدیر دانست و گفت: با حرکت در مسیر غدیر می‌توان به صلح، آرامش، همبستگی و برادری دست یافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد با بیان این که فرهنگ غدیر دعوت کننده همه انسان‌ها به سمت برابری و برادری است، گفت: فرهنگ غدیر بر مبانی عدالت طلبی و آزادی خواهی شکل گرفته است.
 
وی با بیان این که غدیر تنها متعلق به شیعیان نیست و به همه مسلمانان اختصاص دارد، افزود: امت اسلامی باید از این ظرفیت و پتانسیل بالای دینی در جهت اقتدار جامعه اسلامی بهره گیرند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی، ظلم ستیزی، اخوت و برادری، مهرورزی، صلح و دوستی را مهم‌ترین پیام غدیر برشمرد و گفت: متأسفانه دشمن و بدخواهان دین در طول تاریخ تلاش کردند غدیر را به گونه‌ای دیگر در جامعه اسلامی معرفی کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برداشت‌های غلط از دین در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: متأسفانه همین برداشت‌های غلط و سطحی موجب بروز بحران‌ها و مشکلات بسیاری در جامعه اسلامی شده است.
 
دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران به گسترش گروه‌های تکفیری و افراطی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: این گروه‌های تروریستی با مسلمان کشی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی غرب و با همراهی برخی کشور‌های مرتجع عرب منطقه شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که شیعه و سنی برابر و برادر در کنار هم زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دشمنان اسلام هستند که با طرح مسائل انحراف تلاش می‌کنند بستر تفرقه و اختلاف میان مسلمانان را فراهم کنند که باید هوشیار باشیم.
 
وی، افراطی گری را نتیجه فاصله گرفتن از فرهنگ ناب غدیر دانست و تصریح کرد: با حرکت در مسیر غدیر می‌توان به صلح، آرامش و همبستگی و برادری دست یافت.
 
دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران با بیان این که متأسفانه امروز حاکمان دیکتاتور و زورگوی منطقه با پشتیبانی غرب به ویژه آمریکا در یمن، سوریه، عراق و بحرین به جنایت و کودک کشی مشغول هستند، ادامه داد: باید پیام غدیر که همان ظلم ستیزی، دوستی، صلح و برادری است در جامعه اسلامی بیشتر نشر و گسترش پیدا کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات