۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۷۱۱۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مبنای غدیر وحدت، برابری و برادری میان امت اسلامی است

مبنای غدیر وحدت، برابری و برادری میان امت اسلامی است
مدیر حوزه علمیه مازندران، غدیر را دریای بیکرانی از ارزش‌های دینی، انسانی و اخلاقی دانست و گفت: باید این ارزش‌ها بیش از پیش در جامعه اسلامی گسترش یابد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در ساری برگزار شد، غدیر را دریای بیکرانی از ارزش‌های دینی، انسانی و اخلاقی دانست و گفت: باید این ارزش‌ها بیش از پیش در جامعه اسلامی گسترش یابد.
 
وی از غدیر به عنوان تجلی رسیدن به مقام ولایت یاد کرد و افزود: غدیر نقطه اتصال همه خوبی‌ها در زمین است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که خداوند متعال در روز غدیر به صراحت حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلامی معرفی کردند، خاطرنشان کرد:، اما متأسفانه برخی کج اندیشان و معاندان پس از رحلت پیامبر بر خلاف عهد و پیمانشان با نبی مکرم اسلام عمل کردند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، مشکلات امروز جامعه اسلامی را ناشی از همان انحراف تاریخی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام دانست و تصریح کرد: اگر عهد و پیمان با پیامبر استوار می‌ماند مشکلات و بحران‌های امروز جامعه اسلامی را شاهد نبودیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی درگیر مشکلات و بحران‌های بسیاری است که به مانعی بزرگ در جهت رشد و توسعه کشور‌های اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید از ظرفیت‌های مشترک میان خود در جهت تقویت وحدت و همبستگی بهره گیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مبنای غدیر وحدت، برابری و برادری میان امت اسلامی است، ادامه داد:، اما متأسفانه برخی‌ها همواره تلاش کردند تا غدیر را عامل تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی مطرح کردند که به هیچ عنوان این گونه نیست.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راه غدیر سعادت، تعالی و رستگاری است، خاطرنشان کرد: امروز امت اسلامی باید با نصب العین قرار دادن کلام الهی و سیره اهل بیت (ع) در جهت تقویت وحدت میان خود حرکت کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تفرقه سم مهلکی برای امت اسلامی است، بیان داشت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت نابودی دین و تضعیف جامعه اسلامی به کار گرفته، تفرقه و اختلاف میان مسلمانان کمک به اهداف دشمن در منطقه است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات