۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۱۷۱۷۳
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در گفت وگو با رسا:

دیپلماسی مقاومت و اقتدار رهبری معادلات جهانی را به نفع ایران کرده است

دیپلماسی مقاومت و اقتدار رهبری معادلات جهانی را به نفع ایران کرده است
نماینده خبرگان با بیان اینکه رهبری مقتدرانه رهبر انقلاب دشمنان را به عقب رانده است، گفت: دشمن با اعمال فشار بر کشور می خواهد ما را وادار به مذاکره و تسلیم کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه آمریکا همواره در تلاش بوده است تا نظام جمهوری اسلامی را براندازی کند، گفت: آمریکا همواره از طرق مختلف قصد تحمیل فشار بر ملت ایران را داشته است.

وی یکی از حربه های آمریکا برای تشدید تحریم علیه ملت ایران را تحریم های نفتی دانست و اظهار داشت: آمریکا تلاش دارد تا از فروش نفت ایران جلوگیری کند تا ما نتوانیم از این طریق در زمینه اقتصاد و معیشت مردم کشورمان گشایش ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا می خواست با ایجاد ائتلاف دریایی از رفت و آمد کشتی های ایرانی در آب های بین المللی جلوگیری کرده و قدرت خود را به رخ جهان بکشد، اما پس از اسقاط پهپاد فوق پیشرفته و رادارگریزش توسط ایران، هیمنه اش شکسته شد و خواست با توقیف نفتکش ایرانی از طریق انگلیس از رسوایی خود در دنیا جلوگیری کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان اینکه دشمن با اعمال فشار بر کشور می خواهد ما را وادار به مذاکره و تسلیم کند، بیان کرد: اگر دیپلماسی مقاومت و اقتدار رهبرمعظم انقلاب و صلابت ایشان و مدیریت شجاعانه در کشور وجود نداشت، آمریکا به همه اهداف خود دست پیدا می کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبری داهیانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب دشمنان را همواره به عقب رانده است، تأکید کرد: رفتار مقتدرانه رهبری از یک سو و اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی از سوی دیگر سبب شد تا دشمن عقب نشینی کند؛ اگر سپاه پاسداران با انگلیسی ها مقابله به مثل نمی کرد، قطعاً سایر دولت های اروپایی و یا غیر اروپایی نیز همانند انگلیس کشتی های دیگر ما را توقیف می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی ادامه داد: تا جایی که بنده مطلع هستم، رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقابله مثل کردن با اقدام انگلیسی ها فرموده بودند «کشتی ای که توقیف می شود باید انگلیسی بوده و پرچم انگلیس نیز بر روی آن نصب شده باشد»؛ سپاه پاسداران این عمل را انجام داد و مشاهده کردیم که آمریکا هیچ کاری نتوانست انجام دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه امروز دیپلماسی مقاومت و اقتدار رهبر معظم انقلاب هیمنه قدرت های غربی را درهم شکسته است، خاطرنشان کرد: ما از مکتب اهل بیت(ع) و امامت و ولایت آموخته ایم که نباید در برابر دشمن کوتاه بیاییم، بلکه باید در مقابل آن به صورت محکم و مقاوم ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نیست، ابراز کرد: تجربه های تاریخی به ما آموخته است که هیچگاه نباید به وعده های آمریکا اعتماد کنیم؛ ده ها مورد سراغ داریم که نشان می دهد آمریکا در قبال تعهدات خویش هیچ اقدامی انجام نمی دهد و همواره خائنانه عمل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به اینکه نباید کشور را معطل وعده های آمریکا نگه داشت، افزود: ما مشاهده کردیم که آمریکا پس از آنکه مدت ها ایران را معطل نگه داشت از برجام خارج شد، بنابراین نباید عده ای همواره از دیپلماسی مذاکره طرفداری کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به مسأله تحریم وزیر امور خارجه کشورمان اشاره و بیان کرد: اگر آمریکا طرفدار مذاکره با ایران باشد نباید شخصی را که مسؤول دستگاه دیپلماسی است و او باید پای میز مذاکره حاضر شود را تحریم می کرد؛ ما نباید فریب آمریکا و اروپا را بخوریم، بلکه باید در مقابل زورگویی های آنها قادرانه، شجاعانه و مدبرانه ایستادگی کنیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات