۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۱۷۲۱۷
معاون اول قوه قضاییه:

اجرای عدالت با مسلط شدن بر شیطان و نفس به دست می‌آید

اجرای عدالت با مسلط شدن بر شیطان و نفس به دست می‌آید
معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر چنانچه بر شیطان و نفس خود مسلط نشدیم نمی‌توان اجرای عدالت و نگاه واحد به تمام اطراف پرونده داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: عید غدیر واقعه بزرگی است که از درک عمق این واقعه عاجز هستیم و امام علی(ع) به غدیر اهمیت داد.

وی گفت: بشریت نتوانسته آنچنان که باید به شخصیت ایشان پی ببرد و آنطور که باید امام علی(ع) شناخته شده نیست و کسانی که دنبال حقیقت هستند نتواسنتند این واقعه را درک کنند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: ذی الحجه ماهی مانند رمضان خدا به آن شرافت و فضیلت بخشیده و خدا بر انسان منت نهاد که حیات داشته باشد و از مواهب این ماه استفاده کند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این ماه‌ها فرصتی برای خودسازی و اصلاح گذشته و ساختن آینده است و باید طلب مغفرت کرد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم عامل عدل باشیم و گره از کار مردم باز و به درد مردم برسیم و احقاق حق کنیم باید ابتدا به پرونده خود رسیدگی و اصلاح کنیم و اگر خودمان اصلاح نشدیم نمی‌توانیم عامل عدل باشیم.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اگر چنانچه بر شیطان و نفس خود مسلط نشدیم نمی‌توان اجرای عدالت و نگاه واحد به تمام اطراف پرونده داشت؛ اگر خودساخته نباشیم شاید تحت تاثیر زر و تزویر و قدرت و مال قرار بگیریم.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان خیرخواه برای مردم و متدین است و در وسع خود به مسائل مردم رسیدگی می‌کند؛ مسؤولان برای توسعه خراسان جنوبی کمر همت ببندند و خدمت بی منت و خالصانه داشته باشند.

وی افزود: باید بدانیم که مردم سزاوار و شایسته خدمت هستند و اگر این را درک کنیم به گونه‌ای دیگر دل به کار می‌دهیم؛ باید بدانیم این نظام به آسانی به دست نیامده و مدیون خون شهدا و ائمه اطهار(ع) هستیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: بسیاری از گرفتاری‌ها و جرائم در سایر استان‌ها در خراسان جنوبی وجود ندارد البته مسأله موادمخدر است که عمده آن از جای دیگری وا‌رد می‌شود و حدود 70 درصد متهمان موادمخدر بومی خراسان جنوبی نیستند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای بیان کرد: باید تلاش کنیم که مردم این استان گرفتار موادمخدر نشوند و تمام دستگاه‌های اجرایی با همفکری روی این قضیه چاره‌ای بیاندیشند و آن‌هایی که باید مجازات شوند نیز سریع و به موقع و بازدارنده باشد.

وی عنوان کرد: همچنین میزان تصادفات در خراسان جنوبی نسبت به جمعیت آن بالا است و باید دستگاه‌ها همفکری داشته باشند و زیرساخت‌ها و نقاط حادثه خیز را شناسایی کنند و روی فرهنگ رانندگی مردم کار کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه برخی از نزاع‌ها و دعواها در این استان وجود دارد، گفت: تعداد قابل توجهی پرونده‌ها ایراد ضرب و جرح است و بخشی از پرونده‌های دیگر نیز مسائل خانوادگی و توهین است بنابراین باید این موضوعات را با صلح و سازش حل کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان حوزه قضایی استان، افزود: ارتباط خود با مردم و مسؤولان و همکاران بیشتر کنید و درب اتاق شما همیشه روی مردم باز باشد؛ مردم را گرامی و عزیز بدارید و مجموعه را صیانت کنید./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات