۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۳۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

نبود الگوی مشخص شادمانی از نقایص فرهنگ عمومی امروز جامعه است

نبود الگوی مشخص شادمانی از نقایص فرهنگ عمومی امروز جامعه است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نبود الگوی مشخص شادمانی یکی از نقایص فرهنگ عمومی امروز جامعه ما است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در دیدار مدیرعامل و دبیران خبرگزاری رسا که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و متنوع عرصه هنر و نقش هنر با گونه‌های مختلف خود در عمق بخشی به ارزش‌ها و باورها، اظهار داشت: به عنوان خادم فرهنگ و هنر و متولی این بخش در استان سمنان هر ظرفیتی در چهارچوب نظام اسلامی با هر تفکر و گرایش سیاسی را یک فرصت قابل استفاده برای تعالی جامعه اسلامی می‌دانم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی هنری استان ممیزی حزبی و جناحی نداریم اگرچه هر فردی اعتقادات و تعلقات خاصی دارد، افزود: قانون مقیاس و خط و مرز فعالیت‌ها از نظر مدیریت فرهنگ و ارشاد استان است و از همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری رشته‌های مختلف در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های فراوان حوزه موسیقی برای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه برگزاری کنسرت‌ها خاطرنشان کرد: تنها ۵ درصد کارکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه موسیقی است، اما قریب به ۷۰ درصد چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم در این بخش است؛ البته به این نکته باید توجه شود که برای صدور مجوز برگزاری کنسرت تنها مؤسسات فرهنگی هنری‌ای مورد تأیید ما است که اجرای موسیقی صحنه‌ای در اساسنامه آن‌ها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام فضیلت اضافه کرد: از نظر بنده نبود الگوی مشخص شادمانی یکی از نقایص فرهنگ عمومی امروز جامعه ما است، مثال بارز این مسئله آن است که در گذشته باید‌ها و نباید‌های فرهنگی در هر خطه و دیاری در مراسم‌های عزا و عروسی رعایت می‌شد، اما امروز شاهد این موضوع نیستیم و نفوذ ضد ارزش‌ها حتی به این گونه مراسم‌های مردمی نیز یک چالش بزرگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد معتقدم متأسفانه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشورمان کمتر به موضوع مهم شادمانه‌ها پرداخته شده است، حال آنکه پرداختن به این موضوع را در بخش فرهنگ عمومی از مصادیق مهم رعایت حقوق شهروندی می‌دانم که می‌تواند حاصل آن پویایی و نشاط بیشتر جامعه بالاخص جوانان به عنوان موتور محرک همه بخش‌های کشور باشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بسیار دشمنان اسلام و ملت ایران برای رواج ضد ارزش‌هایی که ارتباطی با فرهنگ دینی و ملی ما ندارد و نقش مهم مراکز فرهنگ‌ساز همچون حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در مواجهه با این هجوم اظهار داشت: بنده به عنوان یک پرورش یافته حوزه علمیه معتقدم حوزه باید مرجعیت خود را در همه جوانب فرهنگ حفظ کند، البته بدون تردید ما نیز باید برای حفظ و اصلاح ارزش‌های جامعه مان هزینه پرداخت کنیم. /۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات