۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۶۸۶۱
فرمانده سپاه استان سمنان:

راهبرد مقاومت فعال رمز پیروزی‌های ۴۰ سال اخیر ایران اسلامی است

راهبرد مقاومت فعال رمز پیروزی‌های ۴۰ سال اخیر ایران اسلامی است
فرمانده سپاه استان سمنان گفت: در ۴۰ سال گذشته هرگاه از راهبرد مقاومت فعال و عزتمندانه استفاده کردیم موفق بودیم که نمونه بارز آن دوران ارزشمند دفاع مقدس است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی بعدازظهر پنجشنبه در جمع پاسداران و بسیجیان شهرستان دامغان با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: استکبار جهانی با پیاده کردن طرح خاورمیانه جدید در پی تجزیه لبنان، عراق، سوریه، ایران و جدا کردن بخش‌هایی از ترکیه و ایجاد کشور‌های دیگری در منطقه بود تا بتواند این گونه رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه به قدرتی محوری تبدیل کند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اضافه کرد: با شکست طرح خاورمیانه جدید پس از شکست مفتضحانه اسرائیل غاصب در جنگ ۳۳ روزه، نظام سلطه به تغییر شکل این طرح پرداخت و با ساختن گروه‌هایی نظیر داعش و به راه انداختن جنگ نیابتی در سوریه و عراق به ادامه این راهبرد خصمانه پرداخت.

وی با بیان اینکه هم در تعالیم قرآن کریم و هم در سابقه تاریخی ایران، راهبرد اساسی توصیه شده و تجربه شده در برابر دشمنان راهبرد مقاومت است، راهبردی که همواره در برابر دشمنان موفق بوده است، افزود: حاصل این ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمن نصرت الهی است.

دامغانی با اشاره به اینکه هر نظامی که می‌خواهد در مسیر دین خدا حرکت می‌کند و معیت الهی را با خود داشته باشد راه این توفیق، مقاومت و استقامت در برابر دشمنان دین خدا است، تصریح کرد: در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی هرگاه از راهبرد مقاومت فعال و عزتمندانه استفاده کردیم موفق بودیم که نمونه بارز آن دوران ارزشمند دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه بی تردید مسیر عزت ملت ایران و امت اسلامی همان مسیر استقامت و مقاومت است افزود: البته امروز منظور از مقاومت، مقاومت منفعلانه نیست، بلکه منظور مقاومت فعال یعنی همراه با تلاش و کوشش است؛ بی تردید توفیق هر ملت مقاومی دو شرط لازم دارد، نخستین آنکه ایستادگی در مسیر الهی باشد و دوم آنکه مقاومت همراه با تلاش و همت و غیرت مردم باشد و این همان مسیریست که انقلاب اسلامی ما در ۴۰ سال اخیر پیموده است.

وی با بیان اینکه آنچه در منطقه با الگو گرفتن از مقاومت ملت ایران رقم می‌خورد گواهی بر همین مدعاست، گفت: گروهی به ظاهر کوچک همچون حزب الله لبنان افول و ذلت رژیم صهیونیستی را موجب می‌شود، مقاومت مردم فلسطین در غزه سبب می‌شود که صهیونیست‌ها امنیت شان را با دیوار‌های بتنی چندین متری تأمین کنند در حالی که حماس و حزب‌الله هر روز در بین مردم منطقه محبوب‌تر می‌شوند اسرائیل غاصب رو به افول و فروپاشی است، اتفاقی که مشابه آن را در سال‌های اخیر در سوریه، عراق و این روز‌ها در یمن شاهد هستیم.

دامغانی با بیان اینکه حاصل مذاکره ذلیلانه و سازش و تسلیم در برابر دشمن در دین و کلام وحی و تجربه کشور ما و کشور‌های منطقه چیزی جز ذلت و وابستگی نیست، اظهار داشت: بنابراین امروز از وظایف اصلی من و شما نخست باور داشتن اثرات مقاومت و دوم ترویج ادبیات و فرهنگ ایستادگی است، ادبیات و تفکری که دشمن با رسانه‌های پرشمار خود و تقی زاده‌های داخلی به مخالفت با آن می‌پردازد./۹۷۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
جواد رمضانیان
ارسال نظرات