۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۷۴۱۸

کشته شدن دو نفر در حمله مسلحانه در کشمیر

کشته شدن دو نفر در حمله مسلحانه در کشمیر
پلیس هند از کشته شدن دو نفر در حمله مسلحانه شب گذشته در کشمیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی هند شب گذشته در نبردی مسلحانه، یک شبه‌نظامی مظنون را به قتل رساندند.

طبق اعلام پلیس، این درگیری‌ها در «بارامولا» واقع در شمال کشمیر رخ داد که در آن دو پلیس نیز مجروح شدند و یکی از آنها در بیمارستان جان باخت.

پلیس می‌گوید که در حالی که هزاران نیرو برای کنترل شورش‌ها در کشمیر مستقر شده‌اند، افرادی به بخشی از بارامولا حمله و نارنجک‌هایی را پرتاب کردند.

چندی پیش، دولت هند در اقدامی که می‌تواند آثار گسترده‌ای داشته باشد، اعلام کرد وضعیت ویژه منطقه مورد مناقشه «جامو و کشمیر» در زمینه خودمختاری را لغو می‌کند. از همین رو منطقه کشمیر تحت کنترل هند از اوایل ماه اوت مورد مناقشه قرار گرفته است.

کشمیر منطقه‌ای است که در میان هند و پاکستان تقسیم شده اما هر کدام از طرفین مدعی مالکیت بر تمام این منطقه هستند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
‏چهار تا سگ رو کشتن
همه دوستداران سگ جلوی شهرداری تهران تجمع کردن
دستمریزاد بهشون؛حداقل برای اون چیزی که بهش ارادت قلبی دارن تجمع کردن
دوستان انقلابی
برای مظلومین فلسطین
مظلومین یمن
مظلومین میانمار
مظلومین کشمیر
مظلومین بحرین
مظلومین شیعه عربستان
و...
چند بار تجمع کردید؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
وضع کنونی کشمیر نتیجه اقدامات انگلیس خبیث است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
هدف راهبردی دولتهای غربی ناتوان‌سازی دولتهای اسلامی در روزگار کنونی است، و دولت پاکستان از بزرگترین دولتهای اسلامی در خاورمیانه است، و نخستین دولتی در میان مسلمانان است که به انرژی هسته ای دست یافت و جنگ افزار اتمی ساخت، و هند نیز کشوری است که در آن شمار بسیاری از مسلمانان می زیند. بنا بر این، اسرائیل و آمریکا در برافروختن آتش جنگ میان هند و پاکستان می کوشند، و بودن ناسازگاریها و درگیریهای ریشه دار و درازهنگام میان هندیان و پاکستانیها بر سر استان راهبردی کشمیر از چیزهایی است که مایه و زمینه ساز روی دادن جنگی بزرگ میان دو کشور می شود، و چنان که می دانید، پس از جدایی خونبار پاکستان از هند در سال 1947 م که بیش از یک میلیون کشته بر جای گذاشت، کشمیر سه بخش شد که دو بخش آن را هند گرفت و بخش سوم به پاکستان داده شد، و از آن زمان دو کشور بر سر چیره شدن بر همۀ بخش کشمیر درگیرند، و افزون بر این، چین نیز خاستار گرفتن بخشی از آن استان است، با این گواه که زیندگان بخش شرقی کشمیر که «آکسای» نامیده می شود، ریشه ای چینی دارند، و چینیها پس از نبرد با هندیان در سال 1966 م بر بخشی از شرق کشمیر چیره شدند، در حالی که کشمیریها می کوشند که از هر کدام از هند و پاکستان و چین جدا و خُدمختار شوند، و تا کنون یک جنگ میان چین و هند و سه جنگ میان هند و پاکستان بر سر سرزمین کشمیر روی داده است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
میان هند با آمریکا و اسرائیل پیوندهای استواری یافت می شوند، و هند از همپیمانان روسیه نیز می باشد، و از نیروی ارتشی برتر و پایداری سیاسی نیرومندی برخُردار است، در حالی که هر چند پاکستان در گذشته یکی از همپیمانان آمریکا بود، آمریکاییها اکنون تلاشی در توانمندسازی نیروی ارتشی پاکستانیها نمی کنند، و کمکهای آنان به ایشان تنها اقتصادی است، و نیز پاکستان از همپیمانی اش با چین سود بسیاری نمی برد، و از پایداری سیاسی نیرومندی برخُردار نیست. پس، به ناچار اگر جنگی میان دو دولت هند و پاکستان روی دهد، هندیان پیروز خاهند شد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
امسال در اقصی نقاط جهان مسلمانان تحت فشارند. مسجدالاقصی، جامو و کشمیر، یمن، اویغورهای چین، روهینگیای برمه، نژادپرستهای سفید در غرب
1
0