۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۱۷۵۳۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری شب شعر ولایت و جلسات مشترک با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، شب شعـر ولایت به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی و با حضور جمعی از شعرا و پیشکسوتان این شهرستان در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

در این مراسم بهرام جمالپور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، به بیان مطالبی در خصوص ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) پرداخت و اظهار داشت: فلسفه عید غدیرخم ولایت پذیری و ولایتمداری و پیروی از حق است.

جمالپور در ادامه به اهمیت و جایگاه واقعه غدیر پرداخت و گفت: در اهمیت عید غدیرخم همین بس که پیامبر (ص) می‌فرمایند «عید غدیر خم بزرگ‌ترین عید امت من است».

عرفان هزاریان مسئول انجمن شعر شهرستان لالی نیز در این نشست به بیان سخنانی در وصف امام علی (ع) پرداخت و سروده‌های خود را به ساحت مقدس آن حضرت تقدیم کرد.

در ادامه جلسه نیز هر یک از شاعران حاضر در جلسه، اشعار و دلنوشته‌های خود را در وصف مقام و منزلت آن امام همام قرائت کردند.

جلسه مشترک رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

جلسه مشترک رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان در سالن جلسات تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

در این جلسه که با هدف انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی ایام دهه ولایت، ایام محرم و صفر برگزار شد حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن تأکید بر لزوم حفظ انسجام میان رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان، اظهار کرد: باید همگی تلاش کنیم با همکاری و کمک به یکدیگر، سرعت حرکت به سوی اهداف سازمان تبلیغات اسلامی را بالاتر ببریم.

در ادامه این نشست عملکرد سامانه‌های اداری سازمان تبلیغات اسلامی (سامانه طوبی و نرم‌افزار سین) بررسی و آخرین تغییرات این سامانه‌ها برای حضار معرفی شد.

گفتنی است، در پایان این جلسه؛ رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان، نکات و موارد مدنظر خود را با معاونین اداره کل و همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی این استان مطرح کردند.

برگزاری ایستگاه کتابخوانی به مناسبت عید غدیر در رامهرمز

عبدالرضا باغ شیرین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز گفت: به مناسبت عید سعید غدیرخم و به همت دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی و پایتخت کتاب رامهرمز و با همکاری اداره ورزش و جوانان، شهرداری رامهرمز و اداره کتابخانه‌ها برنامه‌ای با محوریت کتاب و کتابخوانی ٢٨ مردادماه در پارک شقایق با حضور جمعی از اعضای باشگاه‌های کتابخوانی برگزار گردید.

در این نشست که با استقبال خوبی از سوی عموم مواجه شد اعضای باشگاه‌ها موارد نامه به نویسنده، اجرای فیلم ٥٠ ثانیه‌ای معرفی کتاب، نقاشی و اهداء کتاب را اجرا کردند.

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان هندیجان و سایر اعضای شورا و با هدف تببین برنامه‌های دهه ولایت ٢٦ مرداد ٩٨ در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالحمید حسینی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان نیز در این جلسه، حادثه غدیر را از موثرترین اتفاقات تاریخ اسلام و تشیع برشمرد و آن را مایه نجات بشریت از بند ظلم و ماندگاری اسلام و شیعه دانست.

وی از همه اقشار مردم به ویژه دانشگاهیان و فعالان فرهنگی خواست تا در باب غدیر تدبر و پژوهش کرده و با نگاهی تخصصی آن را بازشناسی، تبیین و بازآموزی کنند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات