۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۱۷۶۲۰
امام جمعه موقت شهرکرد:

بزرگداشت فرهنگ اسلامی لازمه ورود به عرصه سیاست است

بزرگداشت فرهنگ اسلامی لازمه ورود به عرصه سیاست است
حجت الاسلام فاطمی، بزرگداشت فرهنگ اسلامی را لازمه ورود به عرصه سیاست دانست و گفت: متأسفانه امروزه برخی از سیاست مداران توجهی به بحث پاسداشت ارزش‌های ناب اسلامی ندارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت احادیث معصومین و لزوم عمل به این احادیث تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در مورد یک حدیثی که روی پوستی نوشته شده بود به مردم گفت، اهمیت این حدیث به اندازه حسن (ع) و حسین (ع) است.

وی ادامه داد: چقدر خوب است که مؤمنان ما در منازل و در محل کار خود کتب ارزشمند دینی مانند «قلب سلیم» و «گناه کبیره» را در دسترس داشته باشند و از این گنجینه‌ها استفاده کنند.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به روابط نادرست دختران و پسران در شرایط کنونی جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه حیا و عفت در خانواده‌ها از بین رفته و این برازنده نظام اسلامی نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید در تربیت و پوشش فرزندان از کودکی دقت کنیم، ابراز کرد: اگر حیا از بین برود اعتقادات نیز از بین می‌رود، حیا از ایمان و ایمان از بهشت است.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه به هفته دولت و شهادت دو دولتمرد نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: انبیا و معصومین هیچ گاه دلبسته قدرت نبودند، اما چون خداوند به آنان مأموریت داده بود، حکومت تشکیل دادند و قدرت را به دست می‌گرفتند که احکام الهی را پیاده کنند.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه خدمت کردن در مقام رهبر، رئیس جمهور، وزیر و رئیس اداره در نظام جمهوری اسلامی باید برای رضایت خداوند باشد، افزود: به یقین چنین مسؤولی که نگاه خدمت و کمک رسانی دارد هیچ گاه دروغ نمی‌گوید و خیانت نمی‌کند.

وی بزرگداشت فرهنگ اسلامی را لازمه ورود به عرصه سیاست دانست و اظهار کرد: متأسفانه امروزه برخی از سیاست مداران توجهی به بحث پاسداشت ارزش‌های ناب اسلامی ندارند و همین امر سبب شده از فرهنگ دینی فاصله بگیرند.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به در پیش بودن انتخابات در اواخر سال جاری تصریح کرد: مردم باید در انتخابات آگاه و دانا باشند تا این میراث گران بها که به عنوان نظام جمهوری اسلامی به دست ما رسیده در دستمان باقی بماند و بتوانیم از آن محافظت کنیم.

وی در پایان گفت: مسؤولان نیز باید در برنامه هایشان دقت کنند تا اهداف و برنامه‌هایی مناسب با جامعه اسلامی و نه غربی بچینند و این از ضرورت‌ها است. /۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات