۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۶۵۰
نماینده ولی فقیه در سوریه:

مقاومت در برابر ستمگران از ویژگی های محب حضرت علی است

مقاومت در برابر ستمگران از ویژگی های محب حضرت علی است
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: محبت حضرت علی(ع) مقاومت در برابر هر دشمنی است که ارزش ها و مقدسات ما را تهدید می کند و محب حضرت در برابر ظالم و ستمگر ایستادگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به الگو قرار دادن سیره و روش امیرالمومنین(ع) در زندگی تأکید کرد.

وی اظهار کرد: قرآن سراسر مدح امیرالمومینن(ع) است و اهل بیت(ع) در روایات فضائل این حضرت را اعلام داشته اما ما تنها نباید در عظمت شخصیت حضرت بمانیم بلکه باید نسبت به سیر و سلوک حضرت معرفت پیدا کرده و آن را الگو در زندگی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به شأن نزول آیات الهی در مورد رفتار حضرت علی(ع) گفت: این آیات زمانی نازل می شد که حضرت سیر و سلوکی داشتند از جمله  چون امام علی به فکر هم نوعان و نیازمندان جامعه است خدا برای او آیه نازل می کند و نیز چون انگشتر خود را هدیه می دهد و نیز افطاری خود و خانواده خود را به فقیر می دهد، آیه بر او نازل می شود.

نماینده ولی فقیه در سوریه با بیان این که منصب های الهی جز برای شایستگان توزیع نمی شود، ابراز کرد: حضرت علی(ع) برای این برگزیده شد که دارای لیاقت هایی بود، ما نیز اینکه به شخصیت با عظمت این حضرت توجه کنیم، کفایت نمی کند بلکه اول باید به سیره ایشان توجه داشته و مورد الگو در زندگی قرار دهیم و در این صورت در ادامه پوشش لباس شخصیت حضرت برای ما به وجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی رضایت و بندگی خداوند متعال را تنها معیار عمل در نزد امیرالمومنین(ع) عنوان و تصریح کرد: تنها انسان مومن می تواند از آتش دوزخ گذر کرده و به بهشت راه یابد و محبت امام علی(ع) ما را از شخصیت این حضرت به سیره حضرت منتقل می کند.

نماینده ولی فقیه در سوریه غدیر را عید انسانیت و اسلامیت بیان و اظهار کرد: امام علی(ع)، امام انسانیت است و غدیر عید امت اسلام است که دور حضرت علی(ع) جمع شده و موجب اتحاد جامعه علوی می شود.

وی خاطرنشان کرد: محبت حضرت علی(ع) مقاومت در برابر هر دشمنی است که ارزش ها و مقدسات ما را تهدید می کند همچنین ایستادگی در برابر هر ظلمی که مظلوم را تهدید می کند حال این مظلوم در عراق، لبنان، یمن، نیجریه، بحرین، افغانستان، پاکستان و ایران باشد، فرقی ندارد و محب علی(ع) می گوید جان من فدای سیره علی و برای کمک به مظلوم می شتابد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات