۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۷۶۷۲
آیت الله سلیمانی:

مطالعه و مباحثه عامل رشد علمی طلاب است

مطالعه و مباحثه عامل رشد علمی طلاب است
آیت الله سلیمانی با بیان این که طلاب هیچ گاه نباید از مطالعه و مباحثه در حوزه فاصله بگیرند، گفت: توجه به این دو اصل مهم در حوزه موجب تقویت بنیه علمی طلاب می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در آیین افتتاحیه طرح میثاق طلبگی استان در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر، طلبگی را یکی از بهترین و ارزشمند‌ترین دوران زندگی یک روحانی معرفی کرد و گفت: باید از این فرصت ارزشمند در جهت به نحو مطلوب در جهت علم آموزی بهره گرفته شود.
 
وی با بیان این که فرصت سوزی موجب عقب ماندگی در مسیر علم آموزی در حوزه خواهد شد، افزود: فرصت علم آموزی در حوزه محدود است و باید از این فرصت به وجود آمده با تلاش و ممارست بیشترین بهره را ببریم.
 
آیت الله سلیمانی با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی همه امکانات برای تحصیل طلاب تا سطوح عالی در مدارس علمیه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: طلاب باید این فرصت‌های به وجود آمده را قدر بدانند و در جهت رشد علمی و اخلاقی خود استفاده کنند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امکاناتی که امروز در سطح مدارس علمیه برای طلاب فراهم است در گذشته وجود نداشت، تصریح کرد: علما و فقهای بزرگ شیعه در طول تاریخ با تحمل مشکلات و سختی‌های بسیاری به این درجه عالی دست پیدا کردند.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با اشاره به این که در گذشته علیرغم کمبود امکانات طلاب فاضل و نخبه‌ای در سطح مدارس علمیه تربیت و پرورش یافته اند، افزود: امروز نیز رویکرد مدارس علمیه باید پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی باشد.
 
آیت الله سلیمانی بر ضرورت غنیمت شمردن فرصت‌های به وجود آمده از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: طلاب باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح زمان تنها به فکر علم آموزی و کسب تقوا در حوزه‌های علمیه باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب هیچ گاه نباید از مطالعه و مباحثه در حوزه فاصله بگیرند، خاطرنشان کرد: نتیجه توجه به این دو اصل مهم در حوزه تقویت بنیه علمی طلاب در سطوح بالا خواهد بود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه باید وقت فراغت خود را به مطالعه و مباحثه اختصاص دهد، تصریح کرد: نباید برخی مسائل حاشیه‌ای موجب کمرنگ شدن این آداب مهم درسی در نظام آموزشی حوزه شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات