۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۱۷۷۰۲
کارشناس سیاسی:

قدرت موشکی یمن معادلات نظامی را به نفع انصارالله تغییر داد

قدرت موشکی یمن معادلات نظامی را به نفع انصارالله تغییر داد
هانی زاده تولید گفت: انواع موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های پیشرفته توسط ارتش یمن، معادلات نظامی را به سود مردم یمن و انصارالله تغییر داد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به جنگ ۴ ساله عربستان سعودی و ائتلاف عربی علیه ملت مظلوم یمن اظهار داشت: اختلاف شدیدی میان امارات و عربستان رخ داد، تصور سعودی‌ها بر آن بود که بحران یمن ظرف مدت یک ماه پایان خواهد یافت و شطرنج سیاسی و نظامی را به نفع خود تغییر می‌دهند، اما با گذشت ۴ سال و هزینه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار توفیقی به دست نیاوردند و وضعیت میدانی یمن به سود حوثی‌ها و انصارالله تغییر پیدا کرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: تولید انواع موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های پیشرفته توسط ارتش یمن، معادلات نظامی را به سود مردم یمن و انصارالله تغییر داد، این اقدام موجب بروز اختلاف میان ائتلاف عربی و عربستان شده و حتی نیرو‌های وابسته به امارات و عربستان در یمن جنوبی دچار درگیری شدید شدند و همه مؤسسات و پادگان‌ها در اختیار نیرو‌های وابسته به امارات قرار گرفت.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه یمن به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، ادامه داد: امارات و عربستان در صدد تجزیه یمن به دو بخش شمالی و جنوبی هستند هر چند که انصارالله مخالف چنین طرحی است.

هانی زاده با بیان اینکه شرکت کنندگان در جنگ علیه ملت یمن بازنده هستند، گفت: تقابل میان امارات و عربستان به یک جنگ خونین تبدیل و ده‌ها کشته در عدن داشته است، در صورت تجزیه یمن، انصارالله در آینده یک دولت وحدت ملی در شمال یمن تشکیل خواهد داد هر چند که تلاش بسیاری برای جلوگیری از تجزیه انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه انصارالله در صنعا، صعده و شهر‌های شمالی دست برتر را دارد، تصریح کرد: تجزیه یمن سبب می‌شود که یمن جنوبی بر تنگه باب المندب و بخشی از دریای سرخ و عرب مسلط شود و عربستان بازنده خواهد بود./۹۴۵۶/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حاتم شرفی
ارسال نظرات