۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۱۷۷۲۱
حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی:

همه مسائل اساسی بیانیه گام دوم انقلاب ریشه در مبانی قرآنی دارد

همه مسائل اساسی بیانیه گام دوم انقلاب ریشه در مبانی قرآنی دارد
رییس مجمع عالی تفسیر قرآن با اشاره به این که باید از سفره قرآن بیشتر بهره برداری کنیم، گفت: همه مسائل اساسی بیانیه گام دوم انقلاب ریشه در مبانی قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی رییس مجمع عالی تفسیر قرآن در این نشست یادآور شد: ما انسان ها وقتی می‌ خواهیم برای خانه خودمان مستأجر بیاوریم، تلاش می‌ کنیم فرد صالحی باشد و یا از میهمانی دعوت می‌ کنیم که ناسازگار با افکار و اندیشه های ما نباشد.

وی تأکید کرد: حضرت حق می‌ فرماید خانه وجود شما تهی نیست بلکه خانه وجود شما یک صاحب خانه ای دارد و اگر می‌ خواهید اندیشه ای را در ساختمان وجود خود بیاورید باید میهمان و مستأجری بیاورید که با صاحب خانه همگون باشد.

استاد درس خارج حوزه در ادامه با بیان این که وجود انسان یک لوح خالی نیست، تصریح کرد: اگر علوم انسانی دانشگاهی یا حوزوی که درون وجود ما ریخته می‌ شود با صاحب خانه سازگار باشد مقبول طبع است ولی در غیر این صورت درد سرساز می‌ شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب روی هفت محور تدوین و چشم انداز آینده کشور تبیین شده است که همه این چشم اندازها و ابعاد هفت گانه توسعه و پیشرفت، مبانی دینی و قرآنی از کتاب و سنت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر جامعه از قرآن و روایات، ابراز داشت: اگر می‌ شد در این چهل سال همه زندگانی خود را بر پایه قرآن و سنت می‌ گذاشتیم در حوزه علم و فناوری و اقتصاد و مسائل نظامی و فرهنگی چند برابر امروز پیشرفت داشتیم ولی آن چه نگران کننده هست این است که آن تمدنی که ما دنبال می‌ کنیم بر اساس قرآن و عترت نیست.

وی در ادامه سخنان خود ضمن ابراز نگرانی از عدم استیلاء و سیطره مباحث قرآنی در جامعه گفت: تمام ناراحتی ما به دلیل نبودن اعمال دستورات دینی در جامعه است، به عنوان مثال اقتصاد مقاومتی بر پایه نظام بانکداری ربوی ممکن نیست چون وقتی قرآن صحبت از محور ربا می کنند ولی کارخانه های ما با گرفتن وام های کلان ربوی کار کنند کارآفرینان فراری می شوند و نظام اقتصادی به مشکل می خورد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در این چهل سال انقلاب در حوزه عمل به قرآن ضعیف بوده ایم، قرآن سفره آماده ای است که مقابل ما قرار دارد چراکه دین همه حرف ها را زده است و نیازی نیست که ما به این سفره مجلل چیزی بیافزاییم چه در بحث اقتصاد و چه در بحث فرهنگ و مسائل اجتماعی./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات