۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۱۷۷۲۳
استاد حوزه علمیه:

روح بیانیه گام دوم انقلاب ترویج فرهنگ مقاومت است

روح بیانیه گام دوم انقلاب ترویج فرهنگ مقاومت است
حجت الاسلام شیرین آبادی با اشاره به مقاومت به عنوان یکی از دستورات خداوند در قرآن کریم تأکید کرد که روح بیانیه گام دوم انقلاب ترویج فرهنگ مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم با رویکرد تبیین رسالت حوزه های علمیه و روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن نشست های خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام شیرین آبادی استاد حوزه علمیه قم در این نشست با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سالگرد امام راحل نکات بسیار مهمی را به ویژه در بحث مقاومت بیان کردند، اظهار داشت: بنده احساس می کنم روح گام دوم انقلاب به تفکر مقاومت برمی گردد که برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی  تأکید کرد: قرآن می فرماید: «لن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم» بنابراین با توجه به مؤلفه قرآنی که حضرت آقا بیان کردند می توان گفت که روح بیانیه گام دوم انقلاب به مقاومت برمی گردد.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: ایشان در بحث نفت روشن کردند که خام فروشی کنار گذاشته شود، چرا ما که دارند هستیم محتاج به دیگران باشیم؟ یا در بحث آموزش و دانشگاه ها اگر دید مقاومتی داشته باشیم نباید علوم انسانی برگرفته از قرآن و روایات و تربیت انبیا را رها کنیم و به کانت و امثال آن از روش تربیتی غربی ها به این شکل استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: نوع دید غربی ها در علوم انسانی نزدیک به انبیای الهی نیست، به همین جهت بنده احساس می کنم توجه به مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، به این است که درون نگر باشیم نه برون نگر؛ این توجه به روح گام دوم انقلاب است و کار حوزه هم همین است که این را تبیین کند.

حجت الاسلام شیرین آبادی در ادامه بیان داشت: باید روح مقاومت در جامعه ترویج شود و مسؤولان نیز باید به فرموده رهبر معظم انقلاب توجه کنند که فرمودند: هیچ ممکلتی  به واسطه مقاومت زمین نخورده است که این بحث مقاومت چه در بحث نظامی و چه در موضوعات اقتصادی و فرهنگی جریان دارد./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات