۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۱۷۷۴۱
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در گفت وگو با رسا:

برخی با اغراض سیاسی و برای پوشاندن ضعف خود مبانی اسلام را زیر سؤال می برند

برخی با اغراض سیاسی و برای پوشاندن ضعف خود مبانی اسلام را زیر سؤال می برند
نماینده خبرگان از زیر سؤال بردن مبانی اسلام برای اغراض سیاسی و با هدف تحت الشعاع قرار دادن ناکارآمدی‌ها انتقاد و تأکید کرد که مبانی عفاف و حجاب تبیین شود.

حجت الاسلام والسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از اقدامات انقلابی ناجا در برخورد با هنجارشکنان گفت: اقدامات انقلابی ناجا در برخورد با هنجارشکنان و کشف حجاب در ماشین ها آثار بسیار ملموسی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی بسیار آرام، معتدل و همراه با حفظ شئونات اسلامی و آداب دین به وظایف خود عمل می کند، اظهار داشت: ارگان های متعددی در زمینه حجاب و عفاف مسؤولیت داشته و وظایف بسیاری بر عهده دارند، اما متأسفانه در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به نقش حوزه های علمیه در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تأکید کرد: حوزه های علمیه باید در زمینه حجاب فعالیت های جدی تری انجام می دادند و مبانی آن را بیشتر برای جامعه تبیین می کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه اکثر بانوان بدحجاب نسبت به مبانی حجاب بی اطلاع و نا آگاه هستند، ابراز کرد: نمی توان گفت اکثر بی حجابی ها و بدحجابی ها اغراض سیاسی دارد، زیرا بیشتر کسانی که حجاب درستی ندارند، نسبت به احکام اولیه و مبانی حجاب بی اطلاع هستند.

وی با انتقاد از اینکه مبانی حجاب و عفاف بر اساس قرآن و سنت به درستی برای جامعه تبیین نشده است، عنوان کرد: یکی از ارگان هایی که باید به طور جدی در زمینه حجاب فعالیت داشته باشد، صداوسیما است و متأسفانه ما کمتر مشاهده کرده ایم که رسانه ملی در این زمینه اقدام جدی انجام داده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید به جای پرداختن به مسائل شعاری سیاسی، اقدامات جدی در زمینه تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بردارد، گفت: سایر نهادهایی که در زمینه عفاف و حجاب مسؤولیت دارند نیز باید به صورت جدی به وظایف خود عمل کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده بر این باور هستم که برخی از مسؤولان اعتقاد کافی به مسأله «حجاب» ندارند؛ امروز متأسفانه مشاهده می کنیم که خانواده برخی مدیرانی که در رأس ارگان های مختلف قرار دارند، از وضعیت حجاب مناسبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان، اسلام را از عمق وجود باور نکرده اند، بیان کرد: ممکن است برخی از میدان مملکت در ظاهر نسبت به مسائل مختلف اسلام اظهار نظرهایی داشه باشند، اما اعتقاد راسخ به آنها ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با تأکید بر اینکه برخی مسؤولان نه تنها از حجاب دفاع نمی کنند، بلکه با برخی اظهار نظرها آن را به حاشیه می رانند، گفت: به عنوان مثال برخی مسؤولان همواره با به سخن میان آوردن از «حجاب اجباری» سعی در تخریب اصل مسأله حجاب دارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «حجاب» یکی از قوانین جامعه اسلامی بوده و همه باید آن را رعایت کنند، یکی از دلایل هجمه به حجاب از سوی برخی سیاسیون را «اغراض انتخاباتی» دانست و بیان داشت: برخی افراد برای جلب آرا و نظرات مردم مبانی حجاب را زیر سؤال می برند؛ این کار بسیار نادرست است که برخی افراد برای جلب آرا، مبانی اسلام را رو به حاشیه رانده و به آنها خدشه وارد کند.

وی «تحت الشعاع قرار دادن ناکارآمدی ها» را یکی دیگر از دلایل سوء استفاده برخی مسؤولان از مسأله «حجاب» دانست و گفت: عده ای برای پوشاندن ضعف ها و ناکارآمدی های خود مسائلی همچون «حجاب اجباری» و «ورود زنان به ورزشگاه ها» را مطرح می کنند؛ اگر این مسؤولان صادق و راستگو هستند و دغدغه بانوان را دارند، می توانستند برای زنان ورزشگاه های مستقل بسازند و یا فضاهایی برای ورزش بانوان احداث کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خطاب به برخی مسؤولان تصریح کرد: آیا امروز مشکل اصلی جامعه، ورود زنان به ورزشگاه ها و مسائلی از این قبیل است؟ تردیدی نداریم که طرح اینچنین مسائلی با اغراض سیاسی و پوشاندن ناکارآمدی ها و ضعف مدیریت ها صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: امروز بانوان جامعه باید آگاه بوده و بدانند کسانی که مسائلی همچون «ورود زنان به ورزشگاه ها» را مطرح می کنند، دلسوز بانوان نیستند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات