۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۱۷۸۳۷
حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

حوزه با هدایت دینی، اجتماعی و سیاسی به مقابله با جریان های انحرافی بپردازد

حوزه با هدایت دینی، اجتماعی و سیاسی به مقابله با جریان های انحرافی بپردازد
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه باید هدایت دینی، هدایت اجتماعی و هدایت سیاسی را به دوش بگیرد و با حفظ شرایطی به مقابله با جریان های انحرافی بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در همایش بسیج اساتید که امروز در مجتمع امامت برگزار شد به جریان های انحرافی و نحله های منحرف و رسالت حوزویان اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: ما با طرح‌ جریان اسلام ستیز روبرو هستیم که باید با طرح سنجیده، عالمانه و کارشناسانه به صورت ضربتی و بسیجی به مقابله بپردازیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان به تبیین نقش موثر عالمان دینی، معلمان و اساتید حوزوی در عالم با اشاره به روایات پرداخت و گفت: نقش بایسته و شایسته یک عالم شامل همه موجودات در دریا هوا و همه دنیا می شود و عالم در همه جا تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به حمله همه جانبه دشمن به اسلام، ابراز کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای نرم و سخت مسیر ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی را در پیش گرفته است و امروز هدف آن ها جنگ سخت نیست بلکه اصل دین را مورد هدف قرار داده اند و با فرقه سازی و علم کردن دست نشانده و عمله استکبار جهانی می خواهند دین را تحریف و انکار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: اگر چه این نقشه تحریف دشمن در جاهای مختلف اثرگذار بوده اما مسأله مهم مقابله با آن ها است که این رسالت حوزه علمیه است که با استفاده از نیروهای متعهد به مقابله بپردازد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به رسالت حوزویان در مقابله با نقشه های دشمن، گفت:  حوزه باید هدایت دینی، هدایت اجتماعی و هدایت سیاسی را به دوش بگیرد و برای این منظور نیاز به شرایطی از قبیل توانمندسازی حوزه علمیه، ایجاد تشکل منسجم و تهیه نقشه جامع مبتنی بر اطلاعات، ارتباطات و آموزش، شناسایی قلمروی دشمن به صورت نقطه ای، آموزش در سطوح مختلف، بهره گیری از روش های روز آمد و کارآمد و بهره گیری از فناوری هستیم.

وی با تأکید به توانمندی حوزه های علمیه در عرصه های مختلف، اظهار کرد: با توجه شرایط حاکم بر جهان و ضرورت حرکت متقابل در برابر جریان انحرافی حوزه علمیه باید در توانمندی در عرصه های مختلف علمی عملی سیاسی بصیرتی و شناخت جریان ها جامعیت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: اساتید و‌ بزرگان ما باید از جامعیت توانمندی در عرصه های مورد نیاز برخوردار باشند چون تنها با تکفیر و مقابله با نفس نمی توان در برابر این جریان انحرافی که مورد حمایت همه جانبه استکبار است، ایستاد بلکه باید جامعیت در توانمندی ها داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: ما نباید ساده با این شرایط برخورد کنیم زیرا امروز با تأسیس حکومت دینی و وجود استکبار جهانی نمی توان با تحلیل یک بعدی خود را قانع کرد بلکه باید شرایط را به خوبی شناخته و متناسب با شرایط آمادگی کامل برای مقابله پیدا کنیم.

وی ایجاد تشکل منسجم را از دیگر شرایط مقابله همه جانبه با جریان های انحرافی دانست و ابراز کرد: به صورت فردی نمی توان حرکت مقابله با جریان های انحرافی را شروع کرد و نمی توان به صورت تاثیرگذار پیش برد بلکه نیاز به تشکل منسجم است و همه کسانی که تحت هر عنوانی وابسته و مرتبط با حوزه هستند و کسانی که در دستگاه های دیگر در این حرکت باشند باید به صورت منسجم، هدفمند، روزآمد و کارآمد تشکل منسجم تاسیس کرده تا امکان مقابله وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: امروز حرکت فردی و منبری خوب است اما حرکت منسجمی که در دنیا بر علیه دین شروع شده با حرکت فردی مقابله نمی شود و  نیاز به حرکت منسجم است و این تشکل منسجم برای اولین بار در خراسان های شمالی و جنوبی و رضوی تشکیل شده است.

وی با تأکید به تهیه نقشه جامع مبتنی بر اطلاعات، ارتباطات و آموزش و شناسایی نقطه ای قلمروی جریان های انحرافی، گفت: همان گونه که با توان سخت افزاری توان دشمن را ترسیم و پهپاد آن ها را رصد و مورد هدف قرار دادیم و نقطه ای مزدوران آن را به صورت نقطه ای مورد هلاکت قرار داده یم، حوزویان نیز باید چنین توانایی را داشته باشند و پهپاد جبهه کفر و شرک را باید بتوانیم به صورت نقطه ای شناسایی کرده و بزنیم./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
مقابله با انحراف اعتقادی وظیفه حوزه هاست.
0
0