۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۱۷۹۷۷
در کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع برگزار شد؛

نشست تخصصی پروژه تحقیقاتی "ارزیابی راهبردی سیاست­های کلی کشاورزی"

نشست تخصصی پروژه تحقیقاتی
چهارمین نشست تخصصی ارائه پروژه تحقیقاتی "ارزیابی راهبردی سیاست­های کلی کشاورزی" با حضور رییس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، چهارمین نشست تخصصی ارائه پروژه تحقیقاتی "ارزیابی راهبردی سیاست­های کلی کشاورزی" با حضور رییس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، رؤسا و دبیران کمیته‌های تخصصی مربوطه و مجری طرح در روز شنبه دوم شهریور 98 برگزار شد.

در این نشست که توسط کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی برگزار شد، مجری طرح در راستای ارزیابی این بند نخست جایگاه قانونی سیاست کلی با سایر قوانین و سیاست‌های کلان مرتبط کشور و سیرتحولات و پیامدهای قانون‏گذاری در زمینه امور زمین و نظام‏های بهره‏برداری را در بازه زمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامي بیان نمود.

در این نشست ضمن ارائه گزارش مطالعات و بررسی­های انجام شده پیرامون میزان تحقق سیاست سوم از سیاست­های کلی کشاورزی با عبارت «اصلاح ساختار و نظام بهره‌برداری بخش کشاورزی با تشویق کشاورزان به رعایت اندازه‌های فنی‌– اقتصادی واحدهای تولیدی متناسب با نوع فعالیت و شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی کشور و تأکید بر جهت‌گیری حمایتی دولت از این سیاست‌ها بویژه در واگذاری منابع آب و خاک» توسط مجری؛ سئولات، ابهامات و نظرات موافق، مخالف و نقطه نظرات کارشناسی مدعوین مطرح و به ضرورت بازنگری قانونی، ارجعیت حاکمیت قانون و ایجاد عظم ملی و مردمی در جهت جلوگیری از "خرد شدن اراضی کشاورزی" به عنوان اصلی­­ترین بستر تثبیت توسعه پایدار کشاورزی تأکید ویژه شد.

در نهایت رییس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بیان ملاحظاتی در خصوص ضرورت "بازنگری سیاست­های کلی کشاورزی" از منظر محتوایی و اجرایی پرداختند.

بر این اساس در این نشست مقرر شد ارائه کننده پروژه تحقیقاتی "ارزیابی راهبردی سیاست­های کلی کشاورزی" ضمن رعایت و توجه به نقطه نظرات کارشناسی طرح شده در این نشست در گزارشی جامع و مجزا به "تحلیل ریشه­ های عدم تحقق سیاست­های کلی کشاورزی و مقایسه تطبیقی تجارب مثبت سایر کشورها" اقدام نماید. 

محمد قمین
ارسال نظرات