۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۱۷۹۹۳

رونمایی از گلدسته حرم مطهر علوی

رونمایی از گلدسته حرم مطهر علوی
همزمان با آغاز دوره هشتم جشنواره غدیر از گلدسته جنوبی حرم مطهر علوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، همزمان با آغاز به کار دوره هشتم جشنواره غدیر در آستان علوی از گلدسته جنوبی حرم مطهر پس از پایان مراحل ترمیم و بازسازی آن از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در جمهوری اسلامی ایران، رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از گلدسته جنوبی حرم مطهر امام علی (علیه السلام)، تولیت آستان مقدس علوی، استاندار نجف اشر، مسؤولان امنیتی، سیاسی و خدماتی استان، نمایندگان عتبات مقدس و مزارهای شریف، نمایندگان مراجع عظام تقلید، شخصیت های حوزوی، دانشگاهی، اصحاب رسانه و زائران حضور داشتند.

یوسف الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی در این مراسم گفت: مناسبت غدیر فقط یک رویداد تاریخی که مسلمانان شاهد آن بودند، نیست بلکه یک واقعه عقائدی است که رکنی از ارکان شریعت اصیل محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد.

وی ادامه داد: اسلام خاتم الادیان است بنابراین این دین نیازمند قیمی است که بتواند پرچم فقهی، اخلاقی و حکمت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) را بلند کند تا دین تا روز قیامت دچار تحریم و انحراف نشود.

تولیت آستان مقدس علوی تصریح کرد: به میمنت عید سعید غدیر خم، آستان مقدس علوی توانست که هشتمین دور از همایش الغدیر را آغاز کند و در حاشیه این همایش یکی از مهمترین برنامه ها این ایام یعنی مراسم رونمایی از گلدسته جنوبی بارگاه علوی را انجام دهد.

محمد ذبیح کریمی از مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در این مراسم گفت: طرح های آستان مقدس علوی به کمک خداوند متعال در حال استمرار است و از مسؤولانی که در این پروژه کمک کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.

گفتنی است که هشتم جشنواره سالانه غدیر با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران و مسؤولان عتبات عالیات و نمایندگان دفاتر مراجع نجف و میهمانان خارجی شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن مطهر علوی آغاز به کار کرد.

ارسال نظرات