۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۱۸۰۶۵
معارض عربستانی:

بن سلمان با کودتای امارات در جنوب یمن موافق بود

بن سلمان با کودتای امارات در جنوب یمن موافق بود
معارض سرشناس دولت سعودی گفت که «محمد بن سلمان» با طرح تجزیه‌طلبانه امارات در جنوب یمن موافق بوده و با آن همراهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سعد الفقیه» معارض معروف عربستانی در یک مصاحبه گفت که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با «کودتای» شبه نظامیان مورد حمایت امارات در جنوب یمن، سرنگونی دولت منصور هادی و تجزیه این کشور به بخش جنوبی و شمالی موافق بود.

وی گفت که سعودی‌ها با امارات و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن در یمن از در سازش و انفعال برخورد کردند. هنگامی که این شبه‌نظامیان دست به عملیات نظامی در عدن زدند، سعودی‌ها حمایت تسلیحاتی و لجستیک خود را از عناصر دولت هادی قطع کرده و دستور عقب‌نشینی به نیروهای تیپ «العمالقه» که مهم‌ترین نیروهای دولت هادی در «عدن» محسوب می‌شد؛ دادند.

این معارض عربستانی در ادامه گفت که علی‌رغم همراهی سعودی‌ها با امارات علیه دولت هادی، اما دو کشور در خصوص چگونگی ارائه تصویری از ماجرا برای جهان اختلاف دارند و ریاض خواهان به تعویق افتادن تشکیل کشور «یمنی جنوبی» و ادامه فعالیت شبه‌نظامیان شورای انتقالی در قالب ائتلاف سعودی است.

به گفته وی امارات اما می‌خواهد به دنیا بگوید که اتفاقات جنوب یمن، آغازی برای تشکیل یک کشور جدید است و تلاش می‌کند سعودی‌ها را در این خصوص راضی کند. هر چند دو کشور در خصوص اصل تجزیه یمن هم نظر هستند.

تأکید «سعد الفقیه» بر همراهی سعودی‌ها در توطئه علیه دولت منصور هادی در حالی است که «انیس منصور» مشاور رسانه‌ای سفارت یمن در ریاض نیز به الجزیره گفت که برخی افراد در دولت «عبد ربه منصور هادی» بر این باورند که سعودی‌ها در کودتای عدن دست داشته‌اند. /983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات