۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۱۸۱۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تبلیغ دین مورد توجه ویژه طلاب قرار گیرد

تبلیغ دین مورد توجه ویژه طلاب قرار گیرد
آیت الله نمازی گفت: تبلیغ دین و منبر نباید دست کم گرفته شود حتی جلسات تبلیغ دین خانگی را باید رونق داد چرا که انقلاب اسلامی از طریق جلسات خانگی به پیروزی رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی به مناسبت هفته امور مساجد صبح امروز در دیدار مسؤول امور مساجد کاشان و ائمه جماعات مساجد این شهرستان بر لزوم ایجاد کمیسیونی برای ترسیم ساختار امور مساجد شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: در شاکله ساختار امور مساجد مدیریت و معاونت پشیبانی مالی ضروری است.

وی رسالت روحانیت را در راس همه امور دانست و افزود: ماموریت و مسؤولیت روحانیت در اولویت نخست همه امور و حلقه اتصال بین خالق و معبود است.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه برخی ائمه جماعات به دلیل کم تجربگی و جوانی نیاز به آموزش دارند بر تشکیل مرکز فرهنگی و آموزشی ائمه جماعات مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: با تأسیس این مرکز مباحث ضروری و مورد نیاز ائمه جماعات و خطبا به ترتیب اولویت آموزش داده شود.

وی معرفت شناسی و مبدأ شناسی و خدا شناسی را در اولویت نخست این مرکز برای آموزش ائمه جماعات نام برد و اضافه کرد: پرداختن به مسائلی همچون معرفت شناسی و مبدأ شناسی و خدا شناسی نیازمند منابع علمی آیات و روایات است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین معاد، امامت، نبوت عامه، نبوت خاصه، جایگاه امام در نظام تکوین و تشریع، مسائل مربوط به خانواده، مسائل زوج و زوجه، حقوق زوجه بر زوجه، حقوق والدین بر اولاد و حقوق اولاد بر والدین و مسائل معاملاتی و اقتصادی را از دیگر موضوعات اولویت دار برشمرد و گفت: توجه به اولویت‌های اعلام شده از مطرح شدن موضوعات خام و غیر استاندارد جلوگیری می‌کند.

به گفته وی مطرح کردن یک موضوع اولویت دار آن هم همزمان از سوی همه ائمه جماعات مساجد و خطبای شهرستان تأثیرات بیشتری نسبت به مطرح شدن موضوعات مختلف غیر اولویت دار خواهد داشت.

آیت الله نمازی ادامه داد: اگر همه ائمه جماعات و خطبا همزمان موضوع غدیر و یا موضوع خانواده و یا موضوعات اولویت دار دیگر را مطرح کنند دستاوردی بهتر از مطرح شدن موضوعات غیر اولویت دار و پراکنده خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان از موضوع معرفت شناسی به عنوان اولویت نخست همه مباحث یاد کرد و اظهار داشت: اگر روحانیت این هنر را داشته باشد که بتواند حجاب بین خالق و مخلوق را بردارد بسیاری از مشکلات جامعه حل و فصل است.

به گفته وی کار اصلی و هنر روحانیت در این است که بتواند حب به دنیا و مال دنیا و پست و مقام و ثروت و شهرت را در جامعه از بین برده و معرفت به خدا را جایگزین آن کند.

آیت الله نمازی ادامه داد: اگر روحانیت بتواند حجاب‌های بین خالق و مخلوق را بردارد هیچ گناهی در جامعه وجود نخواهد داشت و جوان‌ها از مفاسد اجتماعی و معضلات و آسیب‌های اجتماعی به دور خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان منشأ همه مفاسد اجتماعی را جهل بشر به خالق هستی دانست و اظهار داشت: تبلیغ دین رسالت اصلی انبیا است که امروز برعهده روحانیت است، اما در مقدمات تبلیغ دین مانده ایم و گرفتار مقدمات هستیم.

آیت الله نمازی جایگاه تبلیغ دین را جایگاه مهم و ارزشمندی خواند و ابراز داشت: تبلیغ دین و منبر نباید دست کم گرفته شود حتی جلسات تبلیغ دین خانگی را باید رونق داد چرا که انقلاب اسلامی از طریق جلسات خانگی به پیروزی رسید.

وی با تأکید بر اهمیت دادن به تبلیغ دین از سوی ائمه جماعت و روحانیت از آن‌ها خواست نسبت به مسؤولیتی که بر عهده گرفته اند تلاش مضاعف داشته باشند و نسبت به شرکت در دوره‌های آموزشی و مطالعه و افزایش سطح دانش و آگاهی خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم برگزاری کلاس‌ها و کار‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات و روحانیت تأکید کرد و گفت: علاقه مندان به تصدی منصب امامت جماعت باید به مسائل یومیه و مبتلابه اشراف و آگاهی کامل داشته باشند.

لازم به ذکر است، بیست و یکم اوت سال ۱۳۴۸ برابر با ۳۱ مرداد ماه مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان از سوی صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و به همین مناسبت ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد و آغاز هفته مساجد نامگذاری شده است./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات