۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۱۸۲۷۵
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

حوزه فرهنگ بدون مسجد معنا و مفهومی ندارد + فیلم

حوزه فرهنگ بدون مسجد معنا و مفهومی ندارد + فیلم
ساداتی نژاد گفت: حوزه فرهنگ بدون مسجد در کشور و جامعه معنا و مفهومی ندارد و مسجد یکی از ستون‌های اصلی فرهنگ در حوزه دین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد در همایش ائمه جماعات و هیات امنای مساجد کاشان که در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهرستان برگزار شد،گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه موضوعاتی برای تقویت مساجد و مساجد به عنوان پایگاه و سنگر ارائه کرده است.

وی افزود: حوزه فرهنگ بدون مسجد در کشور و جامعه مفهومی ندارد و مسجد یکی از ستون‌های اصلی فرهنگ در حوزه دین است.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه درهیچ سالی اعتبار و ردیفی دراعتیارات برای مسجد دیده نمی‌شود اظهار داشت: اعتبارات فرهنگی و دینی تنها به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اختصاص داده می‌شود.

به گفته وی دراعتیارات کشور سرفصلی برای هزینه مساجد وجود ندارد و اعتبارات مصلا‌ها نیز قطع شده است چرا که نگاه دولت‌ها به مساجد مردمی است و اداره مساجد مردمی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یکی از راه‌های کمک مالی به مساجد را جذب خیرین دانست و تکریم و تشویق خیرین در حوزه‌های مدرسه سازی و سلامت و ورزش از مهمترین رویکرد خیرین به این حوزه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: حضور خیرین در حوزه قرآن و مسجد مغفول مانده است که اگر تشویق و تکریم شوند شاهد استقبال و حضور خیرین در این دو حوزه خواهیم بود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه مسجد در هر محله‌ای محوری‌ترین پایگاه فرهنگی و دینی است، اظهار داشت: اگر در کشور سرفصل اعتباری برای مساجد وجود داشته باشد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه می‌تواند از سوی مساجد درمان شود.

وی افزود: براساس سبقه مسجد در کشور مسجد در هر محله‌ای یک کانون محوری است و هر کجا که مسجد فعال و پویا بوده آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه کمتر بوده است و مسجد به عنوان یک مرکز امن برای مردم مطرح بوده است.

لازم به ذکر است، بیست و یکم اوت سال ۱۳۴۸ برابر با ۳۱ مرداد ماه مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان از سوی صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و به همین مناسبت ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد و آغاز هفته مساجد نامگذاری شده است./۱۳۰۷//210/خ
تعداد بازدید : 10

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات