۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۸۲۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دولت هند افتخارات گذشته ماهاتما گاندی را آلوده نکند

دولت هند افتخارات گذشته ماهاتما گاندی را آلوده نکند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز همه جهان فهمیده اند در هر نقطه کره زمین که تفکر غربی حضور داشته باشد همراه با شیطنت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار دکتر منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه اظهار داشت: دشمنان از گذشته‌‌های دور تاکنون به دنبال ظلم و ستم بودند و مسلمانان چه زمانی می‌خواهند بیدار شده و هم افزایی داشته باشند.

وی با اشاره به تعدی هند به کشمیر اظهار کرد: این مسأله بسیار نگران کننده است و مقام معظم رهبری نیز تعبیری در این خصوص فرموده‌اند که این کار انگلیس خبیث است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نیز توصیه شد تا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ائمه جمعه پیام صریحی به نخست وزیر هند صادر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: در هند روزی آقای ماهاتما گاندی به مردم  شبه قاره هند که زیر چکمه‌های انگلیس له می‌شدند گفت «من شرّ این انگلیسی‌های خبیث را از شبه قاره کوتاه می‌کنم آن هم به پیروی از رهبر آزادگان جهان حسین بن علی(ع)» این مرد هندو بود و لیکن این حقیقت را گفت و به آن عمل کرد و موفق نیز شد بنابراین به آن‌ها می‌گوییم که آن افتخارات را با این ننگ که از نو بخواهید نوکر انگلیس شوید آلوده نکنید آن هم بعد از این همه تجربیات.

وی اضافه کرد: در گذشته مسلمانان در حالی که انسان‌های بسیار خوبی بودند اما کم تشخیص و کم تفاوت بودند و در این جهت نارسایی داشتند اما اکنون همه جهان فهمیده‌اند در هر نقطه کره زمین که تفکر غربی حضور داشته باشد همراه با شیطنت است لذا نباید مسؤولان کنونی اینطور مجری کید و مکر غربی‌ها باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: البته در محکومیت این اقدامات دولت هند چندین کشور اسلامی موضع گیری‌هایی کرده‌اند که امید است این محکومیت توسعه پیدا کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات