۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۳۱۱

آغاز به کار ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس تنها با حمایت سه کشور

آغاز به کار ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس تنها با حمایت سه کشور
ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس که هدف ادعایی خودش را تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس اعلام کرده رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع خبری گزارش داده‌اند ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس که هدف ادعایی خودش را تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس اعلام کرده رسماً آغاز به کار کرده است. 

پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی با گزارش این خبر نوشت انگلیس، بحرین و استرالیا تنها کشورهایی هستند که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا آمادگی خود را برای پیوستن به این ائتلاف اعلام کرده‌اند. 

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در پنتاگون مدعی شد که حضور آمریکا و متحدان این کشور در منطقه تا به حال توانسته از آنچه به گفته او «انجام اقدامات بیشتر توسط ایران» است، جلوگیری کند. 

او همچنین در بخشی از سخنانش با ادعای اینکه آمریکا به دنبال «تعامل دیپلماتیک» و حل و فصل دیپلماتیک مسائل با ایران است یکی از اهداف تشکیل این ائتلاف را جلوگیری از خروج از مسیر دیپلماتیک با تهران عنوان کرد. 

آمریکا از ماه گذشته میلادی، چند روز بعد از آنکه ایران یک فروند پهپاد آمریکا را بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در نزدیکی تنگه هرمز ساقط کرد تصمیم خود برای تشکیل یک ائتلاف دریایی را اعلام کرد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات