۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۱۸۴۱۸

پیشنهاد مصر به حماس برای آتش‌بس بلندمدت با هدف خرید زمان

پیشنهاد مصر به حماس برای آتش‌بس بلندمدت با هدف خرید زمان
یک روزنامه لبنانی از پیشنهاد مصر به جنبش حماس برای آتش‌بس بلندمدت با رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت که هدف خرید زمان به نفع نخست‌وزیر این رژیم و انتخابات آن است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دستگاه اطلاعاتی مصر به هیأت حماس که در قاهره بسر می‌برد، پیشنهاد کنترل اوضاع در ازای ارائه تسهیلات جدید به ساکنان غزه را مطرح کرده است.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یک منبع جنبش حماس نوشت که دستگاه اطلاعات مصر پیشنهاد جدیدی در خصوص آتش‌بس با رژیم صهیونیستی و بهبود وضعیت انسانی و اقتصادی در ازای برقراری آرامش در مرزهای نوار غزه ارائه کرد که البته مدت زمان این آتش‌بس این بار بلندمدت خواهد بود.

بر اساس این گزارش، هیأت حماس هنوز به این پیشنهاد پاسخ نداده اما گفته است که این پیشنهاد را به رهبران حماس منتقل خواهد کرد.

الأخبار با اعلام این مطلب افزود که هدف از این پیشنهاد مصر، خرید زمان به نفع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تا پایان انتخابات کنست(پارلمان) این رژیم در تاریخ ۱۷ ماه آینده میلادی است.

حماس: از تهدیدات اسرائیل نمی‌ترسیم

قاهره همچنین به هیأت حماس گفته است که از تحریک رژیم صهیونیستی در مرحله آینده اجتناب کنند و هشدار داد که تمامی مسؤولان در موضوع حمله نظامی گسترده به غزه در صورت استمرار شلیک موشک‌ها، جدی هستند.

حماس در پاسخ به این اظهارات مقامات مصر گفته است که «ترسی از تهدیدات نداریم و شلیک موشک‌ها نیز به صورت انفرادی و در نتیجه فشارهای تحمیلی به خصوص تحریم‌های جدید اعم از کاهش سوخت مربوط به نیروگاه برق غزه به نسبت ۵۰ درصد، صورت گرفته است و حماس تمایلی به درگیری ندارد اما با این حال در صورت استمرار تجاوزات، آرامش در مرز غزه را تضمین نمی‌کند».

در دیدار هیأت حماس با مسؤولان مصری همچنین روابط دوجانبه و راهکارهای ارائه تسهیلات جدید به غزه از قبیل افزایش صادرات کالا به غزه از طریق گذرگاه رفح و تسهیل سفر فلسطینیان از این گذرگاه بررسی شد.

این منبع حماس همچنین گزارشات تل آویو در خصوص تهدید قاهره مبنی بر توقف نظارت بر آتش‌بس در صورت استمرار شلیک موشک‌ها را تکذیب کرد و گفت این گزارشات تنها مصرف رسانه‌ای و تبلیغاتی دارد و دلیل آن هم تنگنایی است که غزه برای اسرائیلی‌ها درست کرده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات