۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۸۴۲۴

سنگین شدن کفه ترازو به نفع حامیان اخراج نظامیان آمریکایی

سنگین شدن کفه ترازو به نفع حامیان اخراج نظامیان آمریکایی
منابع عراقی از سنگین شدن کفه ترازو به نفع گرایش اخراج نظامیان آمریکایی و فشارهای واشنگتن برای جلوگیری از تصویب قانونی در این زمینه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک تحلیلگر سیاسی عراقی با هشدار درباره اختلافات سیاسی که ممکن است منجر به تایید ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق شود، خاطر نشان کرد رویکرد وگرایش کنونی بر سنگین شدن کفه ترازو به نفع اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید می‌کند به ویژه با توجه به اینکه، برخی از کردها و اهل سنت هم موافق اخراج آمریکایی‌ها هستند.

کاظم الحاج در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری المعلومه عراق خاطر نشان کرد تجاوزات صهیونیستی اخیر به مواضع حشد شعبی سبب به راه افتادن تحرک و تکاپوی برخی گروه‌ها و فراکسیون‌های سیاسی مخالف رژیم صهیونیستی و مخالف حضور آمریکا در عراق شده است به طوری که شاهد رویکرد ملی برای تدوین قانون یا ارائه توصیه به دادگاه فدرال برای لغو توافقنامه امنیتی با طرف آمریکایی و اخراج نظامیانش از کشور با آغاز دوره جدید قانونگذاری در پارلمان هستیم.

وی افزود کفه ترازو درباره اخراج نظامیان آمریکایی از عراق به سمت فراکسیون‌های مخالف حضور آمریکا سنگینی می‌کند به ویژه در صورتی که گروه‌ها منافع ملی را ترجیح دهند، به طوری که برخی کردها و اهل سنت هم از اخراج نظامیان آمریکایی حمایت می‌کنند.

الحاج خاطر نشان کرد موضع رئیس پارلمان یا معاونانش درباره اخراج نظامیان آمریکایی در صورت وجود گرایش پارلمانی برای اخراج این نظامیان هرگز تاثیرگذار نخواهد بود، ولی در صورت بروز اختلاف میان گروه‌های سیاسی، آنگاه رئیس پارلمان در موقعیت قوی‌تری قرار خواهد گرفت و وی بر نظر سابق خود مبنی بر بقای نیروهای بیگانه پافشاری خواهد کرد.

فشارهای آمریکا برای جلوگیری از تصویب قانون اخراج نظامیانش در پارلمان عراق

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از فشارهای آمریکا بر نخست وزیر و رئیس پارلمان با هدف جلوگیری از رای‌گیری درباره قانون اخراج نیروهای رزمی بیگانه از کشور پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع حشد شعبی پرده برداشت.

کریم  المحمداوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه خاطر نشان کرد واشنگتن از طریق سفارت خود در بغداد فشارهای زیادی را بر عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رییس پارلمان وارد می‌کند تا مانع رای‌گیری در پارلمان برای تصویب قانون اخراج نظامیان بیگانه از عراق شود.  وی افزود حلبوسی خواهان طرح پیش نویس قانون اخراج نظامیان بیگانه در حال حاضر نیست.

المحمداوی اظهار داشت برخی فراکسیون‌های سیاسی مخالف اخراج نظامیان بیگانه هستند و در قبال بمباران مواضع حشد شعبی هم سکوت در پیش گرفته‌اند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات