۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۱۸۶۱۸
آیت الله سید یاسین موسوی:

آل خلیفه با حمایت از حمله رژیم صهیونیستی به عراق، غیرعرب بودنش را ثابت کرد

آل خلیفه با حمایت از حمله رژیم صهیونیستی به عراق، غیرعرب بودنش را ثابت کرد
یکی از عالمان دینی عراق خاطر نشان ساخت: حمایت آل خلیفه از حمله های رژیم صهیونیستی به الحشد الشعبی، دروغ بودن شعارهای عربی این خاندان را ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله «سید یاسین موسوی» یکی از عالمان دینی عراق و امام جمعه بغداد، بیان داشت: کشورهای عربی در دهه هشتاد میلادی جنگی علیه ایران به بهانه حمایت از عراق به عنوان دروازه شرقی جهان عرب راه انداختند. پرسشی که مطرح می شود این است که این عراق اکنون کجاست؟ چرا برخی از کشورهای عربی از حمله های رژیم صهیونیستی به این کشور حمایت می کنند؟ بر فرض هم که ادعای این کشورها مبنی بر اینکه ایران دشمن کشورهای عربی است درست باشد، آیا الحشد الشعبی هم دشمن آنهاست؟!

این عالم برجسته ادامه داد: الحشد الشعبی و ملت عراق اصل عرب هستند و آنهایی که خود را عرب جا زده اند و به توطئه علیه این کشور روی آورده اند، باید سراغ اصالت عربی خود بروند، و گرنه چگونه ممکن است کسی ادعای عرب بودن داشته باشد و از حمله های رژیم صهیونیستی به عراق حمایت کند؟

امام جمعه بغداد خاطر نشان ساخت: حمایت آل خلیفه از حمله های رژیم صهیونیستی به الحشد الشعبی، دروغ بودن شعارهای عربی این خاندان را ثابت کرد و اصلا اینها عرب نیستند، بلکه استعمار انگلیس آنها را به قدرت رساند تا بر ملت ستمدیده بحرین سیطره پیدا کنند و گرنه شعار عربیِ "انصر اخاك ظالما او مظلوما" کجاست که وزیر خارجه بحرین حمله به عراق را دفاع رژیم صهیونیستی از خود قلمداد کرده است؟

گفتنی است که وزیر خارجه بحرین در دفاع از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع الحشد الشعبی گفته بود: کسی که آنها را هدف قرار دهد و انبارهای مهمات آنها را نابود کند، سرزنش نمی شود؛ چرا که این کار دفاع از خود است./983/ب

 

ارسال نظرات