۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۸۶۲۷
آیت الله علم الهدی:

قیام امام حسین برای جلوگیری از ارتجاع دین بود

قیام امام حسین برای جلوگیری از ارتجاع دین بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انقلاب پیامبر(ص) با انحراف از خط امامت دچار ارتجاع شد و قیام سیدالشهدا(ع) در برابر این ارتجاع بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی در جمع عزاداران حسینی گفت: از شروط قبولی زیارت و عزاداری داشتن معرفت به حق ایشان است.

وی با بیان این که اشک بر امام حسین(ع) زمینه پرهیز از گناه و فسق و فجور می شود، گفت: معنی اشک بر امام حسین(ع) این نیست که تنها اشک ریخته و به بهشت برویم بلکه این اشک که در وجود من حاکم می شود از عشق بر حسین(ع) باشد، اگر انسان حسین را بشناسد و عاشقش شود بعد اشک بریزد در این صورت راه این فرد حسین و ابا عبدالله(ع) می شود و مسیر زندگیش عوض می شود.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر تفکر در زمنیه ماهیت قیام امام حسین(ع)، اظهار کرد: در فضای مجازی انواع اندیشه ها در مورد امام حسین(ع) مطرح می شود و باید جوانان به این امر توجه داشته باشند که ماهیت قیام حسین (ع) چه بود؟ آیا فقط برای براندازی حکومت قیام کرد و چنین بهای سنگینی را پرداخت؟

امام جمعه مشهد افزود: امام حسین(ع) با قیام خود هزینه بسیار بالایی پرداخت کرد، خود حجت بالغه الهی و اولین سرسلسه اصل هستی در عالم در آن زمان بود همچنین فرزندان عزیز ایشان و شهدای کربلا آدم های عادی نبودند، این ها از نظر تقوا، اندیشه و اوج خداباوری و دلدادگی به خدا از شخصیت های برجسته بودند، فدا شدن این ها فقط برای این که یزید حکومت نکند، نبود بلکه برای جلوگیری از ارتجاع دین بود.

وی خاطرنشان کرد: این که گفته می شود اگر حسین نبود دین و اسلام نمی ماند یعنی چه؟ مگر با کشته و اسیر شدن اسلام می ماند؟ اسلامی که خدا در قرآن می گوید من حافظ این اسلام و قرآن و دین هستم، این حرف ها تبیین می خواهد باید در عمق  جان و فکر شما قرار گیرد که کار پیامبر چه شد و بعد به کجا رسید و امام حسین مقابل چه چیزی قیام کرد؟

آیت الله علم الهدی با بیان این که حاکمیت یزید ثمره ایجاد جریان انحرافی بعد از پیامبر(ص) بود، ابراز کرد: پیامبر همه ارزش ها را در جریان اجتماعی زندگی مردم تغییر داد، ارزش های جاهلی مانند شکم، پول و زندگی مادی از بین رفت و پیامبر(ص) آن ها را به گونه ای تربیت کرد که این انسان ها اصل حیات خود را فدای خدایی که معبود و مافوق همه عالم است، می کردند و در راه عبادت و پرستش این خدا همه چیز خود را قربانی می کرد اما بعد از پیامبر(ص)، انقلاب پیامبر(ص) دچار ارتجاع شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: انقلاب پیامبر(ص) با انحراف رهبری از خط امامت دچار ارتجاع شد و قیام سیدالشهدا(ع) در برابر این ارتجاع بود و اگر این قیام نبود ما امروز از ارزش های اسلام با خبر نبودیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات