۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۱۸۷۱۸
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده:

ولایتمداران مکتب حسینی رضایت الهی را در اطاعت از ولی فقیه می دانند

ولایتمداران مکتب حسینی رضایت الهی را در اطاعت از ولی فقیه می دانند
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده گفت: در حال حاضر ولایتمداران مکتب امام حسین(ع) رضایت الهی را در اطاعت از ولی فقیه می بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، امروز در حسینیه هدایت و در جمع عزاداران حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: روایت است خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی نگاه داشته است.

وی افزود: نخست اینکه خشنودی خود در طاعتش مخفی است؛ بنابراین انسان هیچ کدام از طاعات الهی را نباید کوچک بشمارد شاید همان کاری که به نظر کوچک می آید مورد رضایت خداوند باشد و انسان نداند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در ادامه با بیان اینکه مطلب که خداوند غضب و خشم خود را در معصیتش مخفی کرده است، ابراز کرد: انسان نباید هیچ کدام از گناهان را کوچک بداند شاید همان گناه کوچک خشم و غضب الهی را برانگیزد.

رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی ادامه داد: همچنین خداوند اجابت را در دعا مخفی نگاه داشته است؛ از این رو انسان نباید هیچ یک از دعاها را کوچک بداند و آخر اینکه خداوند ولی خودش را در میان بندگانش مخفی نگاه داشته بنابراین کسی حق ندارد به بنده ای با چشم حقارت نگاه کند شاید یکی از آنها اولیای الهی باشد.

وی با بیان اینکه طاعت در مقابل معصیت قرار دارد، ابراز کرد: گاهی طاعت به معنای عمل به دستور است اما گاهی به معنای پرهیز از کاری است که انسان از انجام آن نهی شده است؛ شیعیان واقعی عامل به اوامر و نواهی اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با اشاره به اینکه طاعت گاهی به اعمال عبادی و گاهی به اعمال غیر عبادی مربوط می شود، گفت: کسانی که در امور اقتصادی از دستورات الهی تبعیت می کنند عمل آنان عبادت محسوب نمی شود اما طاعت به شمار می رود اما اگر همین اعمال غیر عبادی به قصد قربت انجام شود عبادت محسوب می شود.

رییس هیات امنای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با بیان اینکه اعمال انسان باید به دور از ریا باشد، ابراز کرد: عبادات مجموعه اعمالی است که ضمن اینکه طاعت الهی محسوب می شود اما قصد قربت نیز در آن شرط است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ولایتمداران مکتب امام حسین(ع) رضایت الهی را در اطاعت از ولی فقیه می بینند./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات