۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۱۸۷۳۱
آیت الله سعیدی در همایش طلایه داران عاشورایی در قم:

مداحی و سخنرانی ها باید کاملا منطبق با فرهنگ عاشورا و سیره اهل بیت باشد

مداحی و سخنرانی ها باید کاملا منطبق با فرهنگ عاشورا و سیره اهل بیت باشد
همایش طلایه داران عاشورایی با حضور مسئولان هیأت‌های مذهبی استان قم در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم در همایش طلایه داران عاشورای با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام از اهمیت و جایگاه زیادی برخوردار است، اظهار داشت: تبیین و ترویج سیره و فرهنگ‌ ناب اهل بیت علیهم السلام باید خروجی اصلی مجالس حسینی باشد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت علیهم السلام با بیان این که مسئولان هیأت‌های مذهبی و دست اندرکاران محافل حسینی مسئولیت مهم و حساسی دارند، تصریح کرد: سخنرانان و مداحان مجالس حسینی هم باید با نحوه تعامل با نظام اسلامی آشنایی داشته باشند.

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: اشعاری که در مداحی‌ها استفاده می‌شود و سخنانی که روی منبرها گفته می‌شود، باید کاملا منطبق با فرهنگ عاشورا و سیره و گفتار اهل بیت علیهم السلام باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این همایش حفظ شعائر اهل بیت علیهم السلام را از بهترین افتخارات هیأت‌های مذهبی دانست و گفت: هر وقت مکتب اهل بیت علیهم السلام نیازمند حضور مردان بزرگ بوده هیأت‌های مذهبی در این عرصه پیشگام بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی تصریح کرد: به فرموده امام راحل، انقلاب اسلامی محصول ناله‌ها، عرض ارادت‌ها و هیأتی بودن است و آن زمان که دشمن مرزهای زمینی کشور را مورد تهاجم قرار داد، هیأتی‌ها در پیشاپیش میدان نبرد بودند.

وی با بیان این که اهداف اجتماعی اهل بیت علیهم السلام همواره مبنای کار هیأت‌های مذهبی بوده و از این پس نیز باید باشد، بیان داشت: خانواده و جامعه‌ای می‌تواند در مسیر اهل بیت علیهم السلام قدم بر دارد که اهداف اهل بیت علیهم السلام در آن تحقق پیدا کرده باشد، بنابراین امروز همه تکلیف داریم در این زمینه گام‌های مهمی را بر داریم./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات