۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۱۸۷۷۷
استاد حوزه علمیه:

امامت و ولایت محور وحدت امت اسلامی است

امامت و ولایت محور وحدت امت اسلامی است
حجت الاسلام علوی تهرانی امامت و ولایت را محور وحدت امت اسلامی دانست و گفت: اختلافات جامعه اسلامی ناشی از بدعتی است که در مساله امامت رخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جمع عزادارن حسینی مسجد امیر(ع) گفت: غدیر خم آزمون امت اسلام بود.

وی امامت را الگو و شاخص بیان کرد و ادامه داد: انسان باید موضع و قطب نمای خود را با مسأله امامت تنظیم کند اگر چنین نکند انحراف او قطعی است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه امام علی(ع) منار دین است، ابراز کرد: اگر جهت انسان به سوی منار دین باشد هرگز منحرف و گمراه نمی شود؛ بنابراین غدیر روز موازنه است تا انسان زاویه خود را با مساله امامت ارزیابی کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زهرا(س) با استناد به خطبه غدیر خم می فرمایند: پدرم فرمود علی بهترین کسی است که من به عنوان جانشین بین شما قرار دادم، ایشان و 9 فرزند امام حسین(ع) جانشین من بعد از من است، هدایت شما در تبعیت از آنان است.

وی با اشاره به اینکه مساله امام، مساله کعبه است، بیان داشت: مقصود از این مثال آن است که مردم باید به سوی کعبه بروند و این چنین نیست که کعبه به سوی مردم برود؛ اگر مسلمانان از فرمان غدیر اطاعت می کردند هرگز امت اسلامی دچار اختلاف نمی شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی امامت را محصول و ره آورد بعثت رسول خدا(ص) بیان کرد و گفت: به فرمایش حضرت زهرا(س) مسلمانان در ماجرای سقیفه این محصول و ره آورد را کنار گذاشتند و به بدعت روی آوردند همچنین فرمودند: شما طبق هوای نفس، شهوت و دوران جاهلیت عمل کردید، خداوند علی را انتخاب کرد و شما با کنار گذاشتن حق ایشان را تنها گذاشتید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مساله امامت می تواند مساله توحید را حل کند، گفت: تا زمانی که مسلمانان با امامت مشکل داشته باشند اختلافشان باقی خواهد ماند؛ پیام غدیر این است که انسان ها علاوه بر محبت نسبت به امام علی(ع)، ولایت، معرفت، اطاعت و شباهت ایشان را نیز درک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی می توانند در قیامت با امام علی(ع) محشور شوند که با کنار نگذاشتن ایشان اهل غلو نیز نباشند؛ امامان معصوم همان ویژگی پیامبران را دارند با این تفاوت که آن بزرگواران نبوت ندارند./813/پ202/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات