۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۸۳۶
آیت الله میرباقری:

لازمه بندگی حرکت در چارچوب های الهی است

لازمه بندگی حرکت در چارچوب های الهی است
آیت الله میرباقری با بیان اینکه دین تمامی ابعاد زندگی بشر را دربر می گیرد، گفت: لازمه بندگی حرکت در چارچوب های الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرنگاری رسا، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری شب دوم ماه محرم هیئت ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم ناظر به وقایع خاص زمان نزول نیست، گفت: مناسبات اجتماعی مطرح شده در قرآن کریم برای حل مسائل اجتماعی نظام اسلامی راهگشا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تجاوز به حدود الهی عذاب دردناکی را به دنبال دارد؛ عنوان کرد: نظام عالم یک نظام دقیقی است و این عذاب لازمه تجاوزکاری است.

وی افزود: کسانی که به محاده با خدا می پردازند و می خواهند قوانین و حدود الهی را تغییر دهند، مبتلا به ذلت و خواری می شوند و در قیامت نیز باعمل خودشان روبه رو می شوند.

آیت الله میرباقری اظهار داشت:حدود الله مرزهایی هستند که خدای متعال آنها را قرار داده و نسبت به خروج از آنها منع می کند.

وی بیان اینکه همه عالم با اسما الهی اداره می شوند؛ ابراز کرد: خداوند متعال کسی است که دارای تمام اسما الهی است اگر خداوند متعال اله عالم است ذیل همین نکته است و مخلوقات همگی فقیر و متحیر نسبت به اسما الهی و تسبیح گوی او هستند.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به اینکه الوهیت حضرت حق و حدود و قانوین الوهیت او در تمام عالم جاری است؛ تصریح کرد: هیچ مخلوقی خارج از الوهیت خداوند نیست و همه با این الوهیت زندگی می کنند اما در مورد انسان نسبت به پذیرش آن اختیار وجود دارد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه دین به معنای چارچوب های پرستش و مرزهای الوهیت است، خاطرنشان کرد: هیچ انسانی بی دین نیست و اگر کسی خداپرست نباشد مشغول پرستش نفس است.

وی افزود: دین تمامی ابعاد زندگی بشر را دربر می گیرد و کسانی که بت می پرستند در همه احوالات مشغول پرستش او هستند.

آیت الله میرباقری  انسان را دارای اختیار تکوینی برای انتخاب بین بندگی و کفر دانست و عنوان کرد:خروج از چارچوبهای پرستش خروج از الوهیت خداوند متعال را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه کسی غیر از خداوند اجازه ریل گذاری برای زندگی انسان را ندارد؛ گفت: اگر بخواهیم بندگی کنیم باید در چارچوب های تعیین شده از سوی خداوند متعال حرکت کنیم.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: کسی که از حدود خداوند متعال خارج می شود و یا در مقابل خداوند متعال یک حد دیگری را می گذارد به تدریج به دنبال تغییر تمام حدود الهی در جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری باطن حدود الله را ولایت دانست و افزود: کسانی که از حدود الله خارج می شوند درپی تغییر ولایت و نظام سیاسی اسلام هستند.

وی افزود: محادین نه تنها با ظاهر حدود الله در می افتند بلکه همه حدود خدا تغییر می دهند حتی واضحات را زیر پا می گذارند مثل قضیه ظهار که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه رعایت حدود در شرایط محاده که همراه با درگیری است نیاز به تقوای زیادی دارد؛ عنوان کرد: داستان رویارویی با سیدالشهدا (ع) نیز همین محاده است.

گفتنی است مراسم عزاداری هیئت ثارالله قم در دهه اول محرم هر شب از ساعت 21 در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه و با سخنرانی آیت الله میرباقری برگزار می شود./1350/

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات