۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۸۹۳۶
همزمان با ماه محرم صورت گرفت؛

اعزام بیش از ۲۵۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران

اعزام بیش از ۲۵۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف مازندران
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و ۵۰۰ مبلغ همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از اعزام دو هزار و ۵۰۰ مبلغ همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
 
وی با بیان این که بخشی از این مبلغان اعزامی از قم هستند که برای تبلیغ به شهر‌ها و روستا‌های مازندران اعزام شدند، افزود: همچنین از توان و ظرفیت مبلغان بومی نیز در فعالیت‌های تبلیغی ماه محرم و صفر استفاده شده است.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که تبیین صحیح اهداف قیام عاشورا از مهم‌ترین اهداف اعزام مبلغان دینی در ماه محرم است، خاطرنشان کرد: این حضور موجب تقویت شور و شعور حسینی در جامعه خواهد شد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که منبر‌ها و خطابه‌های مبلغان دینی در ماه محرم باید بصیرت افزا باشد، تصریح کرد: جامعه امروز برای ایستادن در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان نیازمند کسب معرفت و بصیرت عاشورایی هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه بی بصیرت در دام دشمن گرفتار و از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: بی بصیرتی خواص پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام زمینه بروز حادثه تلخ کربلا را فراهم کرد.
 
حجت الاسلام شکریان، بسیاری از مشکلات و بحران‌های چهار دهه اخیر را محصول و نتیجه بی بصیرتی خواص دانست و تصریح کرد: مبلغان دینی باید در منبر‌های ماه محرم ضمن تبیین صحیح اهداف قیام امام حسین (ع) و بیان درس‌ها و عبرت‌های عاشورایی، مسیر صحیح حرکت جامعه را به آن‌ها نشان دهند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی نباید نسبت به مسائل سیاسی روز جامعه در منبر‌های ماه محرم غافل شوند، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای تقویت نگاه و تفکر انقلابی در جامعه به ویژه نسل جوان است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی‌ها می‌کوشند مسیر عزاداری‌های حسینی را منحرف کنند، بیان داشت: بیان مسائل سیاسی و موضوعات مرتبط با انقلاب در کنار تبیین حقایق دین و اهداف نهضت عاشورا در منبر‌های ماه محرم ضروری است.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود از بروز برخی بدعت‌ها در عزاداری‌های حسینی ابراز نگرانی کرد و گفت: مبلغان دینی در خطابه‌های خود باید نسبت به تلاش دشمن در جهت ترویج خرافه و بدعت در عزاداری‌ها هشدار دهند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات