۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۱۸۷۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خواستار شد؛

هوشیاری روحانیت نسبت به توطئه دشمن برای جدایی دین از سیاست در منبرها

هوشیاری روحانیت نسبت به توطئه دشمن برای جدایی دین از سیاست در منبرها
حجت الاسلام شکریان بر ضرورت هوشیاری مبلغان دینی نسبت به حرکت های خزنده دشمنان به منظور جدایی دین از سیاست در منبرهای تبلیغی روحانیت تأکید کرد.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، تبلیغ را رسالت ذاتی روحانیت در طول تاریخ برشمرد و گفت: روحانیت به عنوان پرچم داران و پیشگامان عرصه تبلیغ دین نقش بسیار مؤثر و مهمی در بیان معارف اهل بیت (ع) در جامعه بر عهده دارند.
 
وی با بیان این که وظیفه روحانیت در ماه محرم بیان حقایق دین و اهداف نهضت عاشورا با زبانی ساده و قابل فهم برای عموم مردم است، افزود: شناخت امروز جامعه اسلامی از عبرت‌ها و درس‌های عاشورایی امری ضروری است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران یکی دیگر از وظایف مهم روحانیت در ماه محرم را خرافه زدایی در جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به تلاش دشمنان در جهت ترویج بدعت و خرافه در مراسم عزاداری، مبلغان دینی باید در این ایام نسبت به زدودن خرافات و بدعت‌ها از مراسم عزای حسینی تلاش و مجاهدت بیشتری انجام دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که منبر‌های تبلیغی روحانیان در ماه محرم باید به گونه‌ای باشد تا بصیرت عاشورایی در جامعه بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: امروز برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان باید سطح بصیرت مردم به ویژه نسل جوان بیشتر تقویت شود.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی باید در کنار بیان معارف حسینی در ماه محرم نسبت به اهداف مشترک قیام حسینی و نهضت انقلاب بیشتر سخن بگویند، تصریح کرد: منبر‌های ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین اهداف انقلاب و تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های نظام است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز شبکه تبلیغاتی نظام سلطه شبانه روزی می‌کوشد تا انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف و دستاورد‌های چهل ساله نظام را تضعیف کند، بیان داشت: مبلغان دینی باید در ماه محرم ضمن بیان اهداف قیام عاشورا در جهت دفاع و حمایت قاطع از نظام و انقلاب تلاش مضاعفی داشته باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهداف نهضت حسینی و انقلاب اسلامی مشترک است و باید مبلغان دینی از ظرفیت منبر‌های تبلیغی ماه محرم در جهت بیان اهداف و آرمان‌های نظام نیز بهره گیرند، افزود: عدم توجه به مسائل مربوط به نظام و انقلاب در منبر‌های تبلیغی، حرکت در مسیر اهداف و برنامه‌های دشمن به منظور جدایی دین از سیاست است.
 
حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که جدایی دین از سیاست مهم‌ترین هدف دشمن در طول تاریخ بوده است، بیان داشت: نباید بگذاریم این حرکت‌های خزنده در منبر‌های تبلیغی روحانیان نیز نفوذ کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات