۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۷۵۷
حجت الاسلام حیدری خبر داد؛

حضور بیش از ۲۰۰ مبلغ دینی در طرح بصیرت عاشورایی مازندران

حضور بیش از ۲۰۰ مبلغ دینی در طرح بصیرت عاشورایی مازندران
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان، گفت: بیش از ۲۰۰ مبلغ دینی در اجرای این طرح مشارکت دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مبلغان دینی از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بیش از ۳۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که ۲۰۰ مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی مشارکت دارند، افزود: این مبلغان دینی با حضور در بقاع متبرکه به تبیین اهداف نهضت عاشورا خواهند پرداخت.
 
حجت الاسلام حیدری باتأکید بر این که ماه محرم فرصت مغتنمی برای تبیین صحیح اهداف قیام حسینی در جامعه است، خاطرنشان کرد: شناخت مناسب جامعه از درس و عبرت‌های عاشورایی مانع از تکرار چنین حوادث غمباری در جامعه اسلامی خواهد شد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امام حسین (ع) به منظور حفظ و گسترش دین در برابر دشمنان و بدخواهان قیام کردند، افزود: اگر قیام حسینی نبود، عزت و عظمت امروز جامعه اسلامی را شاهد نبودیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی در سایه فرهنگ حسینی مقتدرانه در برابر دشمنان و زورگویان عالم می‌ایستد، خاطرنشان کرد: فرهنگ حسینی، استکبار ستیز و ظلم ستیز است.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار ترویج و گسترش فرهنگ حسینی در دنیا معرفی کرد و گفت: امروز پرچم عزت حسینی از سوی ملت با بصیرت ایران اسلامی در دنیا برافراشته شده است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود هزار و ۳۶۱ امامزاده و بقاع متبرکه در استان، مازندران را دیار علویان معرفی کرد و افزود: در این استان بیش از ۱۴ هزار موقوفه وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این موقوفات در جهت عزاداری حسینی است.
 
وی، احیاء موقوفات را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف در سال‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه موقوفات به خوبی شناسایی و احیاء شود بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه رفع خواهد شد./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات