۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۱۸۹۴۸
هم‌زمان با ماه محرم؛

۳۲ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اعزام شدند

۳۲ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی اعزام شدند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم ۳۲ روحانی مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به امامزادگان شاخص استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال برای نخستین، طرح شمیم حسینی در استان خراسان شمالی هم‌زمان با سایر استان‌های کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح حمایت از هیئت‌های مذهبی کشور به‌منظور تهیه اقلام خوراکی است افزود: در طرح شمیم حسینی موقوفاتی که در راستای اطعام و تعزیه‌داری بدون قید و شرط وقف شده‌اند با قیمت کمتر از قیمت واقعی و یا به‌صورت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه دهه محرم بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی مذهبی کشور محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: ماه محرم و عاشورای حسینی دارای آموزه‌های زندگی فراوانی بوده و به همین دلیل هم در حدود 60 درصد از موقوفات کل کشور و استان مربوط به وقف درزمینهٔ ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی ادامه داد: به همین سبب این مراسم هرساله پذیرای عزاداران و شرکت‌کنندگان فراوانی بوده و با توجه به اینکه پذیرایی از عزاداران حسینی نیازمند بودجه فراوانی است، هیئت‌های مذهبی باید در این راستا حمایت شوند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم امسال در این استان خبر داد و گفت: طبق روند هرسال، امسال نیز در ماه محرم و هم‌زمان با نماز مغرب و عشا در امامزادگان سراسر استان، طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان، تبدیل این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی منطقه است، تصریح کرد: در این طرح شعار «کِرامَتُنا الشهادهٔ» به‌عنوان شعار اصلی و محوری در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام آسوده در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای همایش «احلی من العسل» اشاره کرد و گفت: امسال نیز همایش «احلی من العسل» که مراسم شیرخوارگان حسینی است، در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری شام غریبان و طرح تجمعی «لبیک یا حسین»، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی است، تصریح کرد: طرح تجمعی «لبیک یا حسین» در سومین روز از ماه محرم و در آستان مقدس امامزادگان استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم‌زمان با آغاز ماه محرم 32 مبلغ دینی از این اداره کل به مناطق محروم و آستان متبرکه استان اعزام شده‌اند، گفت: مبلغان دینی اعزامی در خصوص چگونگی اجرای ویژه‌برنامه‌های در نظر گرفته شده در ماه محرم توجیه شده‌اند و با همکاری با هیئت‌امنا مساجد و اماکن متبرکه در برپایی هرچه بهتر و پرشورتر مراسم عزاداری سالار شهیدان تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه در تلاش است تا درآمدهای موقوفی مربوط به ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) را تا قبل از آغاز شدن ماه محرم جمع‌آوری کند، اظهار کرد: از تمام مستأجران اماکن موقوفی مربوط به اباعبدالله حسین (ع) و ماه محرم خواسته شده تا هرچه سریع‌تر اجاره‌بهای مربوط به موقوفات را به حساب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان واریز کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از موقوفات با نیت مختص وقف به عزاداری ماه محرم و امام حسین (ع) وقف شده‌اند و نمی‌توان از درآمدهای حاصل از آن‌ها در دیگر زمینه‌های نیازمند وقف استفاده کرد؛ به همین سبب باید این درآمدها هرچه زودتر وصول و در مراسم عزاداری ماه محرم استفاده شوند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات