۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۱۹۰۰۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی خبر داد؛

سازماندهی ۱۰۷۲ نفر برای امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی

سازماندهی ۱۰۷۲ نفر برای امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی
سردار قاسمی گفت: در حال حاضر یک هزار و 72 نفر در خراسان جنوبی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی و برای آن‌ها کارت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و امروز یکی از دلایل زنده و پویا بودن اسلام نیز شهادت امام حسین(ع) است.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف همگانی و فریضه الهی بوده و دولتمردان نیز مانند مردم در جهت امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: در سال 94 قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در کشور تصویب شد که وظایف دستگاه‌های اجرایی در آن روشن شده است.

سردار قاسمی با بیان اینکه نقش مردم در مشارکت‌های همگانی موثر است، تصریح کرد: هر کسی وظیفه دارد در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند.

وی با بیان اینکه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف الهی است، ادامه داد: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد به طور قطع آن جامعه نابود می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند جامعه اسلامی را با منکرات به بن بست برسانند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 72 نفر در خراسان جنوبی در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی و برای آن‌ها کارت صادر شده است.

سردار قاسمی اظهار کرد: اعزام مبلغان به مناطق شهری و روستایی استان، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، پیگیری آموزش خانواده‌ها و کارکنان ادارات، حضور و تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه‌های بین‌المللی و پارک‌ها، گفتمان دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و اعزام مشاوران مذهبی به مدارس از جمله برنامه‌های فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان بوده است.

وی به 27 برنامه محوری در ایام دهه امر به معروف و نهی از منکر در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست‌ها با حضور نخبگان و صاحب نظران در مساجد و صداوسیما، راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، حضور تیم‌های آمر به معروف و ناهی از منکر در هیئت‌های مذهبی، سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه‌های «همه ما مسئول هستیم» در استان و برگزاری تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان از جمله برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه راهپیمایی در حمایت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر بعد از نماز جمعه این هفته در سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: همچنین همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر امسال به صورت تخصصی در استان برگزار شده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات