۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۹۰۱۷

اجتماع شیرخوارگان عاشورایی در مصلای امام خمینی (ره)

اجتماع شیرخوارگان عاشورایی در مصلای امام خمینی (ره)
اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی با حضور خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم جمعه ۱۵ شهریورماه در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، جمعه ۱۵ شهریورماه برابر با ششم محرم الحرام، آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) با حضور ده‌ها هزار خانواده تهرانی در قطب عبادی ـ فرهنگی پایتخت ایران اسلامی برگزار می شود. اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی همچون سال گذشته، عطرآگین به حضور خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است.

آقایان حاج احمد واعظی و حاج مرتضی طاهری در این برنامه به ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) می‌پردازند. اجرای گروه همخوانی نسیم‌قدر از دیگر برنامه‌های این سوگواره است. این مراسم از ساعت ۸:۳۰ به طور رسمی آغاز و از شبکه ۲سیما به صورت مستقیم پخش می شود.

مصلای امام خمینی(ره) مانند سال گذشته شرایط حضور آقایان را نیز در این مراسم فراهم کرده و شبستان شرقی مصلی، به همین منظور تدارک دیده شده است.

به گفته مدیر امور مراسم مصلای امام خمینی(ره)، درهای مصلی از ساعت ۶:۳۰ باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های‌ شماره ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی‌های شماره ۷، ۱۲، ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۱ و ۲ در خیابان شهید بهشتی استفاده کنند.

همچنین پارکینگ عمومی شهید بهشتی نبش خیابان پاکستان، پارکینگ‌ شماره ۱۹ در بزرگراه رسالت، پارکینگ‌های شماره ۶، ۷ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و پارکینگ‌های شماره ۲ و ۴ در خیابان شهید بهشتی برای خدمات‌رسانی به عموم مردم در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، همانند سایر برنامه های مصلی، ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی آماده خدمت رسانی هستند.

در این مراسم خدمات گوناگون فرهنگی و رفاهی از جمله استقرار نیروهای اورژانس و آتش نشانی، برپایی اتاق مادر و کودک، ایستگاه‌های صلواتی، توزیع بسته های فرهنگی، ون‌های رایگان برای جابجایی تا محل برگزاری مراسم و غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی برای رفاه حال عزیزان تدارک دیده شده است.

ضمنا برنامه‌های جنبی نظیر برپایی نمایشگاه عکس از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی-۱۳۹۷» در حاشیه این مراسم برپا می‌شود.

خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها برای پوشش این مراسم می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۱۷۶۰۵۲ روابط عمومی مصلی تماس گرفته یا روز مراسم به محل ستاد خبری روبروی شبستان اصلی مصلی مراجعه کنند./1360/

ارسال نظرات