۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۱۸۹۶۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی
حجت الاسلام احمدزاده گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در ۱۰۰ بقعه متبرکه از ۲۱ شهرستان خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده،  مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری پیرامون اجرای طرح "بصیرت عاشورایی" در جمع خبرنگاران افزود: برای برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خراسان رضوی از ۱۲۰ مبلغ و روحانی در شهرستان های مختلف بهره گرفته شده است.

وی ادامه داد: به مناسبت این ایام، فضاسازی لازم و سیاه پوش کردن همه بقاع متبرکه انجام گرفته و نمایشگاه فرهنگی هم در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی برپا شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با ماه محرم و صفر دفاتر پاسخگویی به مسائل شرعی در ۵۰ بقعه متبرکه، ۶۵ ایستگاه صلواتی و خیمه های معرفت در قالب غرفه های گوناگون شامل ۳۰ غرفه کودک و نوجوان، ۳۲ غرفه مشاوره و پنج غرفه چندرسانه ای در بقاع متبرکه خراسان رضوی گشایش یافته است.

حجت الاسلام احمدزاده برگزاری مراسم سخنرانی در بیش از ۱۲۰ بقعه متبرکه، اقامه نماز جماعت به ویژه در ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا، حرکت دسته های عزاداری برای اقامه عزا به سمت بقاع متبرکه، مراسم شام غریبان در ۷۰ بقعه متبرکه، مراسم شهادت امام سجاد (ع) در ۴۰ بقعه متبرکه، مراسم شهادت امام رضا (ع) در ۹۰ بقعه متبرکه، مراسم شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در ۴۰ بقعه متبرکه را از دیگر برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در استان خراسان رضوی برشمرد.

وی افزود: در ایام محرم و صفر ویژه برنامه هایی از جمله برنامه "لبیک یا حسین" در ۳۰ بقعه متبرکه شهرستان های مشهد و کاشمر، "شیرخوارگان حسینی" در ۳۵ بقعه متبرکه، "احلی من العسل" در ۲۵ بقعه متبرکه و برنامه سوگواری تاسوعا و عاشورا در ۶۰ بقعه متبرکه استان خراسان رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدزاده اضافه کرد: برگزاری مراسم "رهروان زینبی" در ۳۰ بقعه شهرستان های سبزوار و مشهد، برنامه "منشور عزت در کاخ ذلت" در ۱۰ بقعه شهرستان تربت حیدریه، مراسم اربعین حسینی در ۵۰ بقعه شهرستان کاشمر  و برنامه "لبیک یا رسول الله" در ۳۰ بقعه متبرکه  از دیگر ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت حاشیه شهر مشهد علاوه بر اجرای ویژه برنامه های ذکر شده کمک هایی هم به مساجد و هیات های مذهبی حاشیه شهر برای برگزاری مراسم عزاداری انجام می شود.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به طرح "قدم های آسمانی تا امام مهربانی" همزمان با دهه پایانی صفر افزود: با توجه به حضور زائران پیاده در ایام پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) هر ساله در بقاع متبرکه مستقر در طول مسیرهای منتهی به مشهد مقدس تحت عنوان میقات الرضا(ع) خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران پیاده ارائه می شود.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین حسینی (ع)، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از محل موقوفات منطبق و کمک های خیرین، اقدام به برپایی موکب در کشور عراق کرده و خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران ارائه می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کمک به هیات های مذهبی و مساجد از محل موقوفات، یکی از برنامه هایی است که در ایام ماه های محرم و صفر اجرا می شود و ارائه کمک ها در قالب طرحی با عنوان "شمیم حسینی" انجام می گیرد./864/د102/ب1

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات