۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۱۹۰۶۰
رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان جنوبی:

۷۰ هیأت مذهبی در بیرجند فعالیت می‌کند

۷۰ هیأت مذهبی در بیرجند فعالیت می‌کند
رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۰ هیأت مذهبی در بیرجند فعال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، غلامرضا عباسی مقدم، رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار مداحان و مسؤولان هیأت‌های مذهبی بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی پرچمداران نهضت عاشوار هستند و اساس دین ما نیز عاشورا است.

وی گفت: هیأت‌های مذهبی باید سیره و روش امام حسین(ع) را ادامه دهند و هیأت‌های مذهبی باید در تمام عرصه‌های نظام اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 70 هیأت مذهبی در بیرجند فعال بوده و هیأت‌های مذهبی در بیرجند از شب هشتم ماه محرم حرکت خود را آغاز کرده و تا ظهر روز یازدهم محرم ادامه دارد.

عباسی مقدم با اشاره به چهار مسیر حرکت هیأت‌های مذهبی بیرجند به سمت قتلگاه در روز عاشورا تصریح کرد: مسیر اول از میدا شهدا، سه راه اسدی، میدان امام حسین(ع) و قتله گاه و مسیر دوم از میدان امام راحل، خیابان جمهوری، سه راه اسدی، میدان امام حسین(ع) به سمت قتله گاه، مسیر سوم از خیابان انقلاب، میدان امام حسین(ع) به سمت قتلگاه و مسیر چهارم هم از بلوار جدید احداثی در کنار مصلی ابوالفضلی(ع)، سه راه اسدی، میدان امام حسین(ع) به سمت قتلگاه است.

وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی از طبل و سنج کمتری استفاده کنند، ادامه داد: همچنین نماز ظهر عاشورا در بیرجند نیز به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای حرکت هیأت‌های مذهبی مجوز صادر می‌شود که این مجوز باید در جلوی هیأت‌ها باشد.

عباسی مقدم اظهار کرد: همچنین ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز در سطح شهر و استان نیز جمع آوری می‌شوند و در این زمینه با کسی تعارف نداریم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات