۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۱۹۳۳۱

پناهیان: اروپایی‌ها راحت‌تر تسلیم امام زمان (عج) می‌شوند

پناهیان: اروپایی‌ها راحت‌تر تسلیم امام زمان (عج) می‌شوند
حجت‌الاسلام پناهیان گفت:قومی که سریع‌تر از دیگران و به سهولت تسلیم و همراه امام زمان (عج) می‌شوند، همین اروپاییان هستند و با یک مذاکره کوتاه تسلیم می‌شوند؛ زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که راهشان غلط است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری شب پنجم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) شب گذشته چهارشنبه ۱۳ شهریورماه برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهارداشت: انسان در زندگی باید از دلبخواهی‌های ارزشمندتر از دلبخواهی‌های بی‌ارزش‌تر عبور کند.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه در حال نشر فرهنگ تئوریزه شده هواپرستی در جهان است، تصریح کرد: تمام دستورات ما باید با این ابلیس جهان تنظیم شود و تمدن غرب درگیر با این ابلیس است و مردم کشورهای مختلف اروپا اگر خودشان غالب بودند و تفکر صهیونیستی بر آن‌ها وجود نداشت، مسیر دیگری را طی می‌کردند.

پناهیان با بیان اینکه مردم فرانسه این روزها علیه همین تفکر و فرهنگ هر هفته تظاهرات می‌کنند، افزود: اگر این تظاهرات در تمام کشورهای اروپایی گسترش نیافته، به این دلیل است راه جایگزین برای آن پیدا نمی‌کنند و امیدی ندارند که اگر پیدا کنند سریع اقدام خواهند کرد؛ به همین دلیل در دوران ظهور امام زمان (عج)، اعلام شده است، قومی که سریع‌تر از دیگران و به سهولت تسلیم و همراه امام زمان (عج) می‌شوند، همین اروپاییان هستند و با یک مذاکره کوتاه تسلیم می‌شوند؛ زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که راهشان غلط است.

این کارشناس مذهبی گفت: بخش نارسایی تمدن غرب، ناشی از دو موضوع است و می‌گوید ای آدم‌ها مدیریت نکنید و این منفعل بودن و مدیریت نکردن را به موضوعی جذاب و مد تبدیل کرده است و از سوی دیگر می‌گوید اگر مدیریت می‌کنید، بد مدیریت کنید. آنجایی که می‌گوید مدیریت نکن، هرزگی را رواج می‌دهد، اما پیشنهاد دین، سخت‌ترین نوع مدیریت است.

وی افزود: سال گذشته من گفتم به سمت کار و تولید ثروت و تلاش حرکت کنیم و این را نوعی ارزش کنیم. سخت‌ترین نوع پول‌ در آوردن در جمع کار کردن است؛ به طور مثال تعاونی راه انداختن. براساس برنامه پیشرفت کشور ۲۵ درصد سهم اقتصاد باید سهم تعاونی باشد اما در سال‌های اخیر بیش از ۶ تا ۷ درصد نبوده است؛ زیرا دولت و مجلس به فکر راه‌اندازی کسب و کار تعاونی نبوده‌اند و مردم نیز به دنبال این امور نیستند. یا انفرادی کار می‌کنند یا پول را در بانک می‌گذارند. افرادی که سال قبل این حرف ما را می‌زدند و از بی‌بی‌سی خط گرفتند بدانند ما اقتصاد سرمایه‌داری لیبرالی ترویج نکردیم؛ بلکه گفتیم باهم کار کنیم و مثالش تعاونی راه‌انداختن در مسجد است و این اقتصاد لیبرالی  و سرمایه‌داری نیست. از سال قبل گفتن پاسخ بده در حالی که این سوال نبود؛ بلکه فقط حرف را گوش نداده بودند./1360/

ارسال نظرات