۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۱۹۳۹۴
جبهه العمل اسلامی لبنان:

رژیم اشغالگر صهیونیستی درپی تغییر هویت اسلامی فلسطین است

رژیم اشغالگر صهیونیستی درپی تغییر هویت اسلامی فلسطین است
جبهه العمل اسلامی لبنان در واکنش به سفر نتانیاهو به شهر تاریخی الخلیل فلسطین تصریح کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی درپی تغییر هویت اسلامی فلسطین است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جبهه العمل اسلامی لبنان طی پیامی به سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهر تاریخی الخلیل در جنوب کرانه باختری و تعرض به مقدسات فلسطینی ها، واکنش نشان داد و بیان داشت: این اقدامات رژیم صهیونیستی تحریک آمیز و با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است.

این جبهه افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا درپی تغییر هویت فلسطین و نابودی مقدسات اسلامی و مسیحی است.

جبهه العمل اسلامی لبنان تصریح کرد: سفر نتانیاهو به الخلیل در واقع توهین به همه مسلمانان جهان بود و این اقدام که پس از دریافت ضربه سنگین از سوی جبهه مقاومت اسلامی لبنان صورت گرفته، در واقع با هدف بهبود چهره مخدوش شده خود در آستانه انتخابات اسرائیل رخ داده است.

در این پیام آمده است: متاسفانه سکوت کشورهای عربی و اسلامی که نشأت گرفته از ترسشان از این رژیم است، موجب شده که تجاوز به مقدسات اسلامی افزایش یابد. مردم باید فعالیت جدی برای یاری رسانی به مقدسات انجام دهند و توطئه و دسیسه های رژیم اشغالگر صهیونیستی را آشکار کنند.

این جبهه تاکید کرد که جهانیان باید در کنار مردم فلسطین بایستند و با همکار و همبستگی اجازه تحقق اهداف شیطانی رژیم اشغالگر صهیونیستی را ندهند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، هدف نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شرکت در مراسمی برای نودمین سالگرد شورش در شهر الخلیل است که در آن ۶۰ یهودی کشته شدند.

مجموعه مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع شده است که به گفته برخی، مقبره حضرت ابراهیم (ع)، اسحاق و یعقوب در این مجموعه قرار دارد.

وزارت اوقاف فلسطین نیز این دیدار را موجب تشدید تنش دانست و افزود که این اقدام احساسات مسلمانان را برمی انگیزد و شاید منطقه را به یک جنگ مذهبی با پیامدهای غیرمنتطره بکشاند.

وزارتخانه تشکیلات فلسطینی اشاره کرد که دیدار نتانیاهو همچنین در چارچوب "برنامه های اسرائیل برای یهودی سازی شهر باستانی الخلیل از جمله مسجد ابراهیمی است.

ارسال نظرات