۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۱۹۴۵۱
امام جمعه کرمان:

مسیر امام حسین، حمایت از مظلوم و از بین بردن ظلم است

مسیر امام حسین، حمایت از مظلوم و از بین بردن ظلم است
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به درس های کربلا برای مردم، گفت: مسیر امام حسین (ع) مسیر حمایت از مظلوم و از بین بردن ظلم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی امام جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام علی (ع) این شهر با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع)، اظهار کرد: تقوای الهی را با دقت فراوان رعایت کنیم اعمال و آنچه با اراده خودمان انجام می‌دهیم در نامه اعمال ما ثبت و ضبط قرار می‌گیرد و روزی باید پاسخگوی اعمال و رفتارهایمان باشیم.
 
وی با اشاره به ریشه‌هایی که در حادثه بزرگ عاشورا و اتفاقاتی که در این روز رقم خورد، افزود: جاهلیت با رویش و طلوع اسلام، غروب کرد جاهلیت رنگ خود را از دست داد و اسلام جای خود را در جامعه باز کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به اینکه با طلوع اسلام اختلاف قبیله‌ها پایان یافت، تصریح کرد: خداوند منان نعمت دوستی، الفت و برادری در جامعه اسلامی هدیه کرد. خداوند بزرگ به وسیله پیامبراکرم (ص) جامعه جاهلیت را از پرتگاه نجات داد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه سختی‌ها و موقعیت‌های جغرافیایی قبل از اسلام مشکل‌هایی فراوان به دنبال داشت، ایراد کرد: اسلام به وسیله پیامبر اسلام (ص) این مردمی که در میان مشکلات، جاهلیت و عقب ماندگی زندگی می‌کردند را نجات داد.
 
وی با اشاره به خطر‌هایی که اسلام را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بیان کرد: نفاق یکی از مهمترین علل برای رقم خوردن حادثه غمبار عاشورا شد، پیشی گرفتن، تند رفتن و به انحراف کشیده شدن جامعه اسلامی از خط و مشی پیامبر (ص) سبب پدیدار شدن واقعه تلخ کربلا شد.
 
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مراقبت نکردن و بی بصیرتی عده ای سبب به انحراف کشیده شدن جامعه اسلامی بعد از پیامبر (ص) شد، تاکید کرد: بدعت ها، هوس‌ها و جاه طلبی‌ها سبب گمراه شدن این جامعه بعد از پیامبر (ص) شد.
 
وی با اشاره به روز شهدا و داشتن تمام خوبی‌های یک جامعه از وجود شهدا است، اظهار کرد: شهدا یک نعمت الهی هستند و جامعه اسلامی را بیمه می‌کنند شهدا را باید تکریم کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با توجه به اینکه در تاریخ جریانی مظلومتر از جریان کربلا وجود ندارد، تصریح کرد: آگاهی داشتن امام حسین (ع) از واقعه کربلا و انتخاب کردن حضرت سیدالشهدا (ع)و قدم گذاشتن در راه شهادت بیانگر تسلیم شدن ایشان در برابر تقدیر الهی است.
 
وی در پایان با بیان این که مقابله با ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم از درس‌های امام حسین (ع) است، گفت: مسیر امام حسین (ع) مسیر حمایت از مظلوم و از بین بردن ظلم است./۹۷۰۷/پ210/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات