۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۱۹۴۷۰
امام جمعه نجف اشرف:

شبکه آمریکایی «الحرة» حامی داعش بود

شبکه آمریکایی «الحرة» حامی داعش بود
امام جمعه نجف اشرف شبکه آمریکایی «الحرة» را حامی داعش دانست و اظهار داشت که شیعیان حتی در دولت های اسلامی از سوی دشمنان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، آزار و اذیت جمعی از شیعیان در برخی از کشورهای عربی و اسلامی به جرم انجام شعائر حسینی را محکوم کرد و اظهار داشت: این دولت های زبان و منطق گفت و گو را نمی فهمنند زیرا آنان فقط قلع و قمع، مثله کردن و کشتار انسان های بی گنان را بلد هستند.

 وی افزود: هر دستوری که منجر به نقض آزادی های شخصی نظیر آنچه که بر شیعیان نیجریه، کشمیر، بحرین و یمن رخ می دهد، نشان دهنده دشمنی حکومتی و دوستی با اسرائیل است.

حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی تصریح کرد: این اقدامات برخی از حکام کشورهای اسلامی و عربی علیه شیعیان، دلیل بر آن است که اندیشه های یزیدی و اموی شکست خورده است و به خوبی فهمیده اند با گسترش روحیه حسینی در نزد شیعیان، جایگاهی برای سلطنت آنان باقی نخواهد ماند و شیعیان هرگز تسلیم آنان نخواهند شد.

وی در واکنش به اقدام شبکه آمریکایی «الحرة» علیه اماکن دینی شیعیان و مراجع عظام تقلید گفت: این اقدام شبکه «الحرة» موجب افزایش بصیرت مردم و آمادگی آنان برای مبارزه در زمینه جنگ نرم است. مردم عراق به خوبی فهمیده اند که شبکه ماهواره ای الحرة حامی منافع عراق نیست. الحرة همان شبکه ای است که در زمان ورود جریان تروریستی و تکفیری داعش به عراق، آنان را دولت اسلامی خطاب می کرد و از هیچ گونه حمایتی از داعش فروگذاری نکرد.

گفتنی است که سازمان ارتباطات و رسانه به عنوان نهاد رسمی نظارت بر فعالیت رسانه ها در عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت این رسانه آمریکایی را به دلیل اهانت هایی که به نهادها و نمادهای دینی در عراق مرتکب شده به مدت سه ماه به حال تعلیق در می آورد و خواهان عذرخواهی رسمی این رسانه است.

در بیانیه  آمده است که در صورت تکرار این گونه تخلفات در آینده، مجازات های سنگین تر علیه این شبکه تلویزیونی آمریکایی وضع می شود.

سازمان ارتباطات و رسانه در عراق همچنین خاطر نشان ساخته است که تمامی کسانی که از این گزارش متضرر شده اند، می توانند علیه این شبکه تلویزیونی دادخواست قضایی بدهند.

ارسال نظرات