۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۱۹۵۰۳
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

در عصر غیبت باید دغدغه امام زمان داشت

در عصر غیبت باید دغدغه امام زمان داشت
حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه مردم در عصر غیبت باید دغدغه امام زمان (عج) داشته باشند، گفت: دغدغه ظهور را باید برای هدایت پذیری داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل جمعه شب در هفتمین شب از ماه محرم در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم برگزار شد، گفت: جامعه امروز در عصر غیبت باید دغدغه امام زمان (عج) را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چند درصد از مردم امروز دغدغه امام زمان (عج) را دارند، افزود: تعدادی که دغدغه امام زمان (عج) را دارند برای این است که با آمدن امام عصر مشکلات خود را حل کنند و به دنبال این نیستند که با آمدن امام زمان (عج) آن‌ها ارشاد شوند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز دغدغه برخی برای ظهور این است که امام عصر ظهور کند و دنیا پر از عدل و داد و امنیت و رفاه و آسایش شود در حالیکه دغدغه ظهور را باید برای هدایت پذیری داشته باشیم.

وی افزود: فلسفه غیبت امام زمان (عج) برای این است که تا انسان‌ها تشنه هدایت پذیری شوند و اگر تشنگی هدایت پذیری مردم به اوج برسد زمینه ظهور نیز فراهم خواهد شد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه امام زمان در عصر غیبت حضور ندارد، اما وجود دارد، گفت: امام زمان ناظر و شاهد بر همه اعمال ما است و حتی به خطورات قلبی ما نیز احاطه دارد و اثبات شده است امکان همزمان حضور امام زمان (عج) در یکهزار مکان وجود دارد.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: در طول تاریخ مدعیان دروغین امام زمان زیاد بوده و گروه زیادی هستند که خود را امام زمان می‌دانند و امروز در زندان اوین خدایان و امام زمان‌های زیادی هستند که مدعی امام زمان بودن هستند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: هرکس ادعا کند امام زمان است و یا از زمان ظهور اطلاع دارد کذاب است، اما اگر کسی ادعا کند امام عصر را در بیداری و یا خواب دیده است چنین ادعایی را هم می‌توان تأیید و هم رد کرد.

حجت الاسلام شاه فضل ابراز کرد: امکان رویت امام زمان (عج) برای همه انسان‌ها حتی افراد معمولی وجود دارد تنها باید اهل معرفت بود و دارایی خود را حلال کرد تا توفیق رویت حضرت را داشت، هرچند در روایات تأکید شده است خیلی به دنبال رویت حضرت نباشید.

وی افزود: امام زمان (عج) در برخی از ملاقات‌ها با برخی افراد تأکید کرده است خیلی برای دیدن ما تلاش نکنید، بلکه اگر خوب باشید ما خودمان به دیدن شما خواهیم آمد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: امام زمان (عج) در دوران غیبت از ما انتظار خوب شدن دارد و اگر خوب باشیم مورد توجه حضرت خواهیم بود و اگر خوب نباشیم باید تلاش کنیم تا خوب باشیم و مورد توجه امام عصر باشیم.

وی همچنین به برخی تفکرات انحرافی نسبت به امام زمان (عج) از جمله تفکر حجتیه اشاره کرد و افزود: این گروه معتقد هستند ظهور امام زمان (عج) وابسته به این است که ظلم همه جهان را فرا بگیرد.

به گفته وی ظهور امام زمان وابسته به این است که هم تعداد یاران مورد نظر حضرت وجود داشته باشند تا او را یاری کنند و هم تشنه عدالت و مبارزه با ظلم باشند در غیر این صورت اگر ظلم سراسر جهان را هم فرا بگیرد، اما مردم تشنه عدالت نباشند ظهور اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به این فرضیه که ظهور نزدیک است، اظهار داشت: در روایت آمده کسانی که برای ظهور وقت و زمان تعیین می‌کنند انسان‌های دروغگویی بوده که به دنبال کاسبی برای خود هستند.

به گفته وی برخی نباید به نزدیک بودن ظهور تأکید کنند چرا که اگر ظهور محقق نشود دشمن مدعی خواهد شد امام زمان وجود ندارد که بخواهد ظهور کند و مردم را از اعتقادات خود دور خواهد کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات