۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۱۹۶۵۰
آیت الله مهدوی:

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا و امید به ظهور از عوامل ایستادگی مردم ما در برابر استکبار است، گفت: دشمنان تلاش می کنند تا باعث ناامیدی مردم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد امام حسن(ع) اصفهان، با بیان اینکه وظایف سنگینی در برابر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داریم، گفت: نهضت ما برگرفته از نهضت عاشورا است، دین ما مدیون قیام امام حسین(ع) و اگر کربلا نبود یزید دین را جمع کرده بود، یزید حتی دو سال بعد از کربلا مسجدالحرام را خراب کرد اما موجی که کربلا ایجاد کرد مانع رسیدن یزید به اهدافش شد و اسلام را زنده نگه داشت.

آیت الله مهدوی با اشاره به توصیه ائمه معصومین(ع) مبنی بر زنده نگهداشتن عاشورا و کربلا، اظهار کرد: مسیری که زائران و عاشقان امام حسین(ع) در اربعین طی می‌کنند در دنیا نظیر ندارد و بسیار جریان ساز و ارزنده است، این حرکت باید تا زمان ظهور امام زمان(ع) ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه روحیه اصحاب امام حسین(ع) آنها را فدایی دین کرد، افزود: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هم در همین عرصه است، در بخشی از این بیانیه می‌فرمایند که این مسیر انقلاب را باید ادامه دهیم تا به ظهور امام زمان(عج) منتهی شود. اگر کسی بخواهد عملی بزرگ را انجام دهد باید عزم و تصمیم بزرگی هم داشته باشد، زمانی که مردم با روحیه انقلابی به میدان آمدند انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت اقدام عملی و جدی برای دستیابی به اهداف بزرگ، اظهار کرد: نبود روحیه انقلابی باعث شده است مردم عربستان ظلم و ستم حکومت را تحمل کنند. چهل سال گذشته به منظور تثبیت نظام مقدس اسلامی بود اما گام دوم حرکتی جدی‌تر و مهمتر است، همه ما باید به خوبی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مطالعه کرده و نسبت به آن دقت داشته باشیم.

جوانان را باید جذب مساجد و محافل عزاداری کرد

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: اطلاع و آگاهی داشتن نخستین گام در مسیر گام دوم انقلاب است، ما در این مسیر وظایف مهمی داریم و بنابر فرموده قرآن تنها علما هستند که اهل تعقل و تفکر هستند. مجالس روضه و عزاداری ما مجلس ذکر اهل بیت(ع) است و ذکر ایشان باعث تعقل و تفکر می‌شود به همین دلیل است که دشمنان تلاش می کنند تا مردم ما به ویژه جوانان و نوجوانان با این مجالس انس نداشته باشند.

آیت الله مهدوی با تأکید بر ضرورت جذب جوانان و نوجوانان به مجالس عزاداری و مساجد به منظور ساخت آینده این محافل، تصریح کرد: بعضی از سخنران‌ها و مبلغین در صحبت کردن عقب هستند از جامعه و حالب اینکه این افراد به دیگران نسبت تندروی می‌دهند، به اصحاب امام حسین نیز نسبت تندروی می‌دادند، در زمان عاشورا بیش از 100 میلیون مسلمان وجود داشت که تنها 72 نفر آنها به یازی امام حسین(ع) رفتند.

وی با اشاره به آثار واقعه عاشورا و کربلا در جهان امروز عنوان کرد: 10 ماه سال دشمنان شبهه افکنی می‌کنند اما در مجالس روضه و عزاداری محرم و صفر این شبهات پاسح داده شده و توطئه های دشمنان شکست می‌خورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به ایجاد فاصله روحی میان افراد و دین و مباحث دینی اشاره کرد و گفت: کسی که کمی فاصله می گیرد کم کم هر روز فاصله خود را بیشتر می‌کند و به خوابی عمیق پیرامون دین و دینداری می‌رود و اگر کسی مدت زیادی با دین فاصله گرفت بیهوش خواهد شد، یعنی به سختی می‌توان او را از خواب غفلت بیدار کرد و اگر بیدار نشود روح او خواهد مرد، پس ما نیازمند یقضه و حرکت هستیم تا دچار خواب نشویم.

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، فلسفه وجود دین را بیداری برشمرد و اظهار کرد: باید نیاز عقل و باطن و جسم و روح را هم ببینیم و تنها معطوف به نیازهای مادی نباشیم، به همین دلیل نخستین گام ما در زندگی باید بیداری باشد، اگر دین را کسی نشناسد به دشمنی با دین خواهد رفت، امام علی(ع) می‌فرمایند: مردم دشمن چیزی هستند که آن را نمی‌شناسند. به همین دلیل است که باید اهل تفکر و تعقل باشیم تا دچار تردید نشویم چرا که تردید معلول جهل و نادانی است.

آیت الله مهدوی علم را عامل حرکت دانست و تصریح کرد: کسانی که در شب عاشورا تردید داشتند در حقیقت شناخت درستی از امام نداشتند، شناخت محصول سالها تلاش است و کسی که به دچار تردید و شک و جهل باشد نخواهد توانست امام شناس شود و به موقع به یاری امام خود برود. برای شناخت مسیر حرکت باید عالم شویم و دشمنان نیز به روی این موضوع بسیار حساس هستند و تلاش می‌کنند مانع فهم مردم باشند.

وی با اشاره به ارتباط عربستان با آمریکا، خاطرنشان کرد: فرق ایران و عربستان بنابر بررسی‌های آمریکایی‌ها در این است که مردم ایران به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) علاقمند هستند، دوم اینکه مردم ایران منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند و این امید به ظهور باعث شده است که مردم ایران در مسیر ظلم ستیزی قرار داشته باشند، دشمنان همواره در تلاش هستند امید را از مردم ما بگیرند. مردم نباید تنها به مشکلات توجه داشته باشند و باید دستاوردهای کشور را ببینند و امید به آینده داشته باشند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات