۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۶۱۹۷۶۱
تولیت مدرسه علمیه امام حسین:

اختلاس و ثروت اندوزی نتیجه ضعف ایمان است

اختلاس و ثروت اندوزی نتیجه ضعف ایمان است
آیت الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه اختلاس و ثروت اندوزی نتیجه ضعف ایمان است، گفت: مسؤولی که برای رضای خدا کار کند به مذاکره با دشمن فکر نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، امروز در مراسمی که به مناسبت عزاداری ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: انفاقی ارزشمند است که برای کسب رضای الهی باشد.

وی با تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: اختلاس و ثروت اندوزی نتیجه ضعف ایمان است.

آیت الله حسینی مازندرانی بیان داشت: برخی تصور می کردند افزایش تورم در برگزاری و اطعام مجالس حسینی تاثیر می گذارد و کاهش می یابد در حالی که این تصور توهمی بیش نبود که این مهم از عدم شناخت اخلاص و انفاق ملت ایران نشات می گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) درباره اهمیت انفاق به سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) شب عروسی لباس خود را انفاق کردند و به مردم درس انفاق دادند امسال مردم با وجود همه مشکلات مالی در برگزاری مجالس حسینی از هیچ انفاقی فروگذاری نکردند.

وی با تاکید بر اینکه همه اعمال انسان باید برای رضای خدا باشد، اظهار داشت: اگر انفاق انسان برای رضای خدا نباشد آن انفاق در درگاه الهی پذیرفته شده نیست. کسانی که برای خودنمایی اقدام به انفاق مال می کنند در قیامت دستشان خالی خواهد بود.

آیت الله حسینی مازندرانی با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولان، گفت: چرا برخی از مسؤولان دفاتر کارشان را از بیت المال زینت می دهند؛ دنیا عالم بقا نیست بنابراین انسان نباید برای خوش آمد دیگران کاری را انجام دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه برخی مسؤولان با تکیه زدن بر صندلی مدیریت خود را می بازند، عنوان کرد: همین خودباختی عامل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان به تاسی از رهبری باید خود را وقف قرآن و اسلام کنند، گفت: مسؤولی اگر برای رضای خدا کار کند دیگر دم از مذاکره با دشمن نمی زند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات