۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۱۹۷۶۹
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

دروغ راهی برای بقیه معصیت‌ها است

دروغ راهی برای بقیه معصیت‌ها است
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ابتدای بدترین رذائل و بدی‌ها دروغ است و با دروغ راه برای بقیه معصیت‌ها باز می‌شود، گفت: کسی که دروغ می‌گوید ایمان ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی یکشنبه شب در آیین سوگواری شب تاسوعای حسینی که در حسینیه فاطمیون کاشان برگزار شد، گفت: بندگی خدا به این است که همه کار‌های ما برای رضایت خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر همه کار‌ها برای رضایت خدا باشد نفس کشیدن انسان نیز عبادت خواهد بود، افزود: نباید کاری کرد که سبب رنجش پدر و مادر شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ادامه داد: باید تمرین کرد تا کار‌های خود را به سمت خدا و حق مداری سوق دهیم و کار‌هایی که انجام می‌دهیم بر محور عدالت باشد.

وی افزود: امروز عهد و پیمان‌های ما مشکل دارد و عدالت در آن رعایت نمی‌شود در حالیکه شیعه وفادار است و دروغ نمی‌گوید، چرا که ابتدای بدترین رذائل و بدی‌ها دروغ است و با دروغ راه برای بقیه معصیت‌ها باز می‌شود.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه گفت: دروغ بقیه گناهان را تسریع می‌کند و کسی که دروغ می‌گوید ایمان ندارد و امروز برخی برای کسب اکثریت آرای مجلس حرف‌هایی می‌زنند که هیچگاه عملی نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی ابراز کرد: به بچه‌ها دروغ نگویید و اگر به آن‌ها قول می‌دهید عمل کنید و اینگونه نیست که بچه‌ها متوجه نشوند بلکه متوجه می‌شوند و تأثیرگذار است.

وی افزود: دروغ گفتن از بی ایمانی انسان‌ها است و اگر همه بدی و زشتی‌ها را در یک اتاق ریخته و آن را قفل کنند کلید آن دروغ است و آنچه که درب گناه را به روی انسان باز می‌کند دروغ است./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات